יום העצמאות – עדכון

 

 מאת:  עו"ד הילה פורת*    rtf1662717521_291812631

 

מהן שעות העבודה ביום הזיכרון (ערב יום העצמאות) וביום העצמאות? 

 

בחוק יום העצמאות התש"ט-1949, נקבע כי יום העצמאות הינו "חג מדינה" ויהיה בו "יום שבתון". כלומר, לענין ערב יום העצמאות חלות ההוראות הרגילות בדבר מספר שעות עבודה בערב חג, אך בשים לב לכך שערב יום העצמאות חל ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויש לכך משמעות לענין היעדרות העובד במועד זה (כאמור לעיל).

קיימת פרשנות לפיה להבדיל משבת או כל חג אחר מתחיל יום העצמאות בחצות הלילה וסופו בחצות, בהתבסס על הגדרת "יום" בחוק הפרשנות, התשמ"א-1981. 

עפ"י הפרשנות האמורה, מי שיעבוד ביום החג יהיה זכאי לגמול בגין עבודה בימי חג (עפ"י הסכם או עפ"י החוק) אך ורק בגין עבודה בתחום השעות הנ"ל.

מאידך, קיימת פרשנות אחרת, לפיה יום העצמאות מתחיל מיד עם סיומו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (בצאת הכוכבים), כלומר מתחיל עם צאת הכוכבים ומסתיים עם צאת הכוכבים ביום שלמחרת. המילה האחרונה בענין זה תהא לבית הדין לעבודה.

 

* עו"ד הילה פורת, מומחית בדיני עבודה, מחברת הספר "דיני עבודה המדריך המלא" שיצא במהדורה חדשה בסוף חודש דצמבר 2012. הכוללת התייחסות מפורטת לחידושים בתחום דיני העבודה (כולל החוק החדש להגברת האכיפה). ומנהלת אתר עולם העבודה www.hilaporat.co.il

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

עבודה בחג פורים

   מאת:  עו"ד הילה פורת*         תקציר האם בחג פורים זכאי עובד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *