ראשי » ניהול ומנהיגות » יצירתיות בניהול » על חשיבות יצירתיות בניהול – טום פיטרס (כתבה שלישית בסידרה)

על חשיבות יצירתיות בניהול – טום פיטרס (כתבה שלישית בסידרה)

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 524, 14 בדצמבר 2000

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

"הבעיה של רוב המנהלים", אומר טום פיטרס, גורו הניהול האמריקאי, "היא לא כיצד להכניס רעיונות חדשים לראש שלהם, אלא איך להוציא משם את הישנים".

"אני תמיד ממליץ למנהלים לא לקנות חברות על מנת לרכוש נתח שוק. זו טעות! חברה חדשה צריך לקנות רק אם היא נותנת לך שוק חדש, טכנולוגיה שלא הייתה ברשותך, או מוצרים ושירותים חדשים שאין לך. מנהל צריך לזכור שמה שהוא בעצם קונה זה מנהלים, מהנדסים ורעיונות, שלא קיימים אצלו כעת.

"מנהלים צריכים להיות יצירתיים, גם כשהם קובעים אסטרטגיה. תזכרו תמיד את האסטרטגיה של קורטז, שהגיע לחופי מקסיקו והוטל עליו ליישב את המדינה הלא קלה הזו באמצעות המלחים שעל הספינות שלו. הוא ידע, שיש סיכוי גדול שברגע שהמלחים יראו לאיזה חור הם הגיעו, הם יתמרדו, יהרגו את הקצינים ויפליגו חזרה לספרד. אז הוא הוריד אותם לחוף ואז שרף את הספינות.

"זה מה שחברת טכנולוגיה מודרנית כמו אומנירון עושה: כשהיא מחליטה לצאת משוק, היא מחסלת את כל הפעילות העסקית שלה באותו השוק ומוכרת את כל נכסיה שם, כדי שהמנהלים בחברה לא יוכלו לחזור לאסטרטגיה הישנה שלהם, אלא יהיו חייבים ללכת בדרך חדשה.

"בזמנים מטורפים כמו שלנו, חברות צריכות להיות יצירתיות. ויצירתיות אינה באה מהומוגניות אלא מערבוב: בין גילאים, בין תפקידים ובין אנשים. חשיבה הומוגנית של אנשים שגדלו באותו רקע, למדו באותן אוניברסיטאות, מתלבשים אותו דבר ומריחים אותו דבר – מביאה לקיבעון ולקיפאון מחשבתי. אחת הבעיות של חברות כיום היא, שכולם שוכרים עובדים מאותן אוניברסיטאות, ואחר כך מתפלאים שאף אחד לא משמיע שם דעה שונה מהמקובל.

"אני מציע לחברות לשכור אנשים מוזרים, כלומר אנשים שלא דומים להם בכלל. אם אתה מנהל, אתה צריך להעסיק מוזרים, ללכת לאכול צהריים עם אנשים לא משעממים, לצאת לחופשות במקומות שבהם יש אנשים קצת משוגעים. אם יהיו לכם ספקים משעממים, עובדים משעממים ומועצת מנהלים שמורכבת מפנסיונרים משועממים – גם החברה שלכם תהיה משעממת ומשועממת".

 

מאת: ערן יסעור, לונדון – הכתבה מבוססת על ראיון מיוחד עם גורו הניהול האמריקאי, טום פיטרס ועל סמינר שנערך בסוף חודש נובמבר בלונדון על ידי The Economist Conferences.

 

מצגת פאואר פוינט של ההרצאות בסמינר ניתן למצוא באתר /http://www.tompeters.com

 

קישורים נוספים שנמצאו בידי מנהיגים ברשת:

מצגת פאור פוינט מהכנס The Economist Conferences, London, UK  ב- 29/11/00

מתוך: האתר הרשמי של טום פיטרס /http://www.tompeters.com/training

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

HanaOfek

יצירתיות כתנאי להתחדשות ארגונית

מאת: פרופ' חנה אופק * המוח ממסד ומשתמש בדפוסים רוטיניים. לכן, יצירתיות אינה תהליך טבעי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *