ראשי » ניהול ומנהיגות » מיומנויות ניהול » 'מנהל טוב הוא מנהל חרד'

'מנהל טוב הוא מנהל חרד'

מאת: עפרה שטראוס להט, יו"ר עלית שטראוס,

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 539, 5 בפברואר 2001

 

בכנס של המי"ל בנושא יציאה ממשברים טענה שטראוס להט, כי מנהלים צריכים להקים מנגנוני הבקרה, שיכינו את החברה למשבר הבא.

"מנהל טוב הוא מנהל שנמצא רוב הזמן במצב של חרדה ממשברים", כך קובעת עפרה שטראוס להט, יו"ר קבוצת עלית שטראוס. אולם, כדי להילחם בחרדה הזו, "המנהל צריך לדעת להקים מנגנוני בקרה, וגם לקרוא את האותות המגיעים מהם".

בכנס שערך המי"ל בנושא יציאה ממשברים, סיפרה שטראוס להט כי היא ואביה מיכאל שטראוס, מתחילים בכל יום את שיחת הבוקר שלהם בדיון במשברים ארגוניים. בכל בוקר הם שואלים עצמם מהן נקודות התורפה בארגון, ובכל לילה הם הולכים לישון עם השאלה 'מה יכול להעיר אותי הלילה בזיעה קרה, וממה אני הכי מפחד'.

לדברי שטראוס להט, כל מנהל בארגון צריך לחוש שהוא כל יכול ועומד לכבוש את העולם, כי רק כך יוכלו המנהלים לקבל החלטות מהירות בתנאי אי ודאות.

אולם, כדי ליצור תחושה זו, על המנכ"ל להאציל סמכויות למנהלי הביניים. יחד עם זאת, עליו ליצור מנגנוני בקרה, שיאפשרו לו לוודא שהעובדים אינם סוטים מהדרך שנקבעה, ולדעת מראש מהיכן עלול להתפתח המשבר הבא.

קיימים מספר מנגנוני בקרה, אולם המנגנון הרשמי ביותר הוא מערכת של יעדים ותגמולים. על המנכ"ל לבדוק בכל פרק זמן קבוע, האם מנהלי הביניים בחברה אכן עומדים ביעדים. "אני הייתי ממליצה להגביה את רף היעדים, כדי לעודד את העובדים לעבוד קשה, ולתת להם נקודת מבט לטווח הארוך", אמרה שטראוס להט.

שטראוס להט גם ממליצה להסביר למנהלי הביניים, שעליהם להפוך את חיפוש המשברים לחלק משיחת היום שלהם. כך, למשל, כשמגיעים סקרי נתח השוק, כל המנהלים צריכים להתכנס כדי לבחון אותם, ואם יש ירידה בנתחי השוק של מוצר מסוים, הדבר צריך להפוך לחלק משיחות היומיום, גם הבלתי פורמליות, של כל מי שעוסק באותו מוצר.

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

29670688_s

המנהל כחונך – העצמה בעידן שינוי ומשבר

   פיתוח תפישת המנהל כחונך ומפתח         מאת: נורית רוזוליו – בן-המוזג ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *