הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 170, 21 ביולי 1999
יועץ ארגוני שאינו רוצה 'להישאר מאחור' ולהפסיק להבין את השפה שבה מדברים הארגונים שהוא עובד אתם, חייב ללמוד 'לדבר אינטרנט', אומרת יעל לבנון, מסטרנטית לסוציולוגיה ארגונית באוניברסיטת חיפה, המנחה, יחד עם גלית גנאור, סוציולוגית ארגונית, סדנה "לשימוש מושכל באינטרנט ובאינטרה- נט ליועצים ארגוניים ולקהלי יעד ממוקדים אחרים". במסגרת הסדנה בונה כל משתתף אתר אישי מקצועי, לשיווק עצמי באינטרנט ולעבודה שוטפת עם מקבלי הייעוץ. (הסדנה הודגמה במסגרת כנס "איפא" שנערך באחרונה).
מומחה למערכות מידע, אומרת לבנון, יכול לסייע ליועץ ארגוני לבנות מבחינה טכנית אתר, אך לא יוכל לתרום להיבט המקצועי והתוכני. התחום האקדמי והמקצועי של לבנון וגנאור מפגיש בין מערכות מידע לבין מדע הארגון, דבר המסייע להן להקנות ליועץ הארגוני יכולת לבנות אתר נכון מבחינת תכניו, ויכולת טכנית לעדכנו בכל רגע שירצה, ללא תלות במומחה טכני. (כאמור, כל משתתף בסדנה בונה אתר משלו, אך הייעוץ והסיוע בבניית האתר יכול להינתן גם לפני הסדנה וגם לאחריה, בהתאם לצורך).
המנחה והיועץ הארגוני בוחרים יחד את התכנים שיופיעו באתר. למשל, הגדרת קהל היעד הרלוונטי ליועץ מבחינת תחום הפעילות של חברה, גודלה (מספר העובדים) ועוד, וכן תחומי ההתמחות של היועץ. צריך לקבוע מה תהיה רמת החשיפה של היועץ ופעילותו ומה כמות המידע שיתפרסם ולשקול מינון שונה לקהלי יעד שונים. מצד אחד לתת מספיק מידע בנושא מסוים, ומצד שני להימנע מהצפה של מידע או מחשיפה רבה מדי של מידע, בשל סודיות מקצועית.
לעתים פירוט מעמיק מדי על פעילות היועץ, עשוי ליצור בקרב המתעניינים תחושה כי תחום הידע שלו מצומצם וספציפי ל'נישה' מוגדרת. בונה האתר צריך להחליט מה רמת המידע שיינתן ללקוח בכל שלב של התקשרות. למשל, איזה מידע שיימסר ללקוח הפונה בראשונה באמצעות הדואר האלקטרוני, ואיזה מידע יימסר רק במפגש פנים מול פנים.
האתר יכול לשמש גם ככלי עבודה עם מקבלי הייעוץ, למתן ייעוץ מרחוק, ויש לכלול בו אפשרויות התקשרות שונות. למשל, יכולת פנייה "און ליין" של הלקוחות הקבועים, ויצירת קבוצת דיון או "צ'אט" ללקוחות מרוחקים או מבוזרים. אפשר לקבוע מראש מועדים מסוימים למתן הייעוץ במנגנונים אלה ולשוחח בזמן אמת, או להשיב כל מועד מסוים לשאלות הנועצים שהתקבלו באתר.
במסגרת הסדנה לומד המשתתף כיצד לחשוף ולשווק את האתר שלו ב"רחבי האינטרנט", בשטחים 'ציבוריים' שניתן להיכנס אליהם בחינם, באתרים הגובים תשלום, במדריכים המסווגים לפי נושאים ועוד.
"מערכות מידע ככלל והאינטרנט בפרט", אומרת לבנון, "הם כלי חשוב להתמודדות עם בעיות ארגוניות ועסקיות. יועץ הרוצה לדבר באותה שפה כמו לקוחותיו חייב להכיר את הכלים וללמוד להשתמש בהם".
קישורים רלבנטים באתר:
tweet[Google] Follow @leadersnet
מנהיגים ברשת |
www.leadersnet.co.il |
leaders@leadersnet.co.il |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |