טעויות ביישום Agile

 מאת: עדה מרקמן *  rtf6777951896_424032043

 

הטעות הנפוצה של מנהלים ביישוםAgile   היא ההתייחסות ל"מכניקה" של התהליכים, ובעיקר לחלוקה לספרינטים, הבקרה היומית שנמשכת רבע שעה, והעמידה בלו"ז.  אלו הן הפרקטיקות המוכרות, שמנהלים נוטים בטעות לחשוב עליהן כעל מהות השיטה. מי שמאמץ פרקטיקות אלה בלבד, גם אם באדיקות רבה, יוכל להשיג תוצאות מסוימות בטווח הקצר, אבל אין בכך כדי להביא את התוצאות המקוות מהמעבר לשיטת Agile .

Agile  הינה תפיסה ניהולית שלמה, המבוססת על ערכים ותרבות ארגונית. אימוץ רחב ומעמיק של תפיסת Agile ייצור בסיס לעצמאות הצוות, לבהירות היעדים, לשיפור מתמיד, פתיחות לשינויים, ושיפור ביצועיהם של המנהלים והצוות כאחד.

בשיטת  Agile  מנהלים צריכים להציב יעדים, והצוות צריך למצוא את הדרך לבצע נכון את המשימות בדרך להשגתם. אחד האתגרים באימוץ השיטה הוא הקושי של מנהלים לוותר על שליטה ולאפשר לצוות לנהל את עצמו. לא אחת אנו פוגשים מנהלים המסרבים לוותר על הניהול האדמיניסטרטיבי הפרטני, מבטלים את החלטות הצוות או אפילו מונעים מהצוות לקבל החלטות שאינן מתיישבות עם ההכוונה הפרטנית שלהם. הכל, כמובן, מתוך תחושת אחריות עמוקה לביצועי הצוות ותפוקותיו.

עובדים שחווים התעלמות מהתובנות שלהם ושמנהלים אותם לפרטי פרטים, נוטים לסגת מתמיכתם בתהליך הטמעת ה-Agile ,  במקרים כאלה חלה ירידה ברמת החדשנות והיצירתיות שכל אחד מחברי הצוות יכול היה לתרום להשגת היעדים העסקיים, ועקב כך הסיכויים לשיפור נמוכים מאוד.

כשמטמיעים תפיסת  Agile  השאיפה היא להגדיר את תפקיד צוות הפיתוח ולאפיין את עבודתו כשילוב של עבודה יומיומית עם שיפור יומיומי. כדי לממש שאיפה זו, חברי הצוות צריכים להיות בטוחים שמותר ורצוי לנסות שיטות ורעיונות ואף להיכשל.

מעבר לכך – גם ניסיון שלא עלה יפה לא ייחשב ככישלון, אלא כמנוף ללמידה בבחינת מה "עובד" ומה "לא עובד".

אנשי פיתוח בכל הדרגים צריכים להרגיש נוח לשאול ולפתוח לדיון כל נושא ושיטת עבודה שעבדו או עובדים על פיה, לערער עליהם ולנסות שיטות אחרות.

אם אין בארגון מחויבות אקטיבית וחיזוקים קבועים להתנהלות פתוחה, הארגון יחזור מהר מאוד להתנהלות הקודמת – וכאשר לא משתפרים – נסוגים.

בהתנהלות אג'ילית, אנחנו שואפים לכך שהבנת העבודה היומיומית תשתנה באופן רדיקלי ותימנע סטגנציה ועבודה בתבניות. השאיפה למצוינות מחייבת מעבר לשיפור תהליכים בשיטה של גילוי וניסוי מבלי לחשוש מטעיות או ביקורת, שכן אחרת הארגון יישאר תקוע.

חשוב להבין כי השאיפה לשלמות אמנם קיימת אך שלמות אינה ברת השגה, ולכן לא כדאי לקבע תהליכים באופן סופי וקשיח, אלא לבנות אותם כבסיס לשינוי ולשיפור מתמיד.   

 

* עדה מרקמן, מנכ"ל חברת BDA – Projects המתמחה בלווי, ייעוץ וביצוע פרויקטים הכוללים סינרגיה בין עולם המחשוב, תהליכים עסקיים והטמעתם על ידי המשתמשים. החברה מתבססת על מספר מתודולוגיות עבודה , ביניהם Lean IT, Agile, Scrum®  Lean, על מנת לאפשר לארגונים להיערך בצורה מיטבית לאתגרים מולם הם ניצבים. לעדה ניסיון רב שנים בעולמות תוכן מגוונים כגון – ביטוח, תעשייה, שירותים ומסחר.

BDA הינה שותפה עסקית של HP בישראל, המספקת פתרונות ניהול פרויקטים במודל Agile לרבות יישום פתרון HP-PPM.

 

 

לפניות לעדה מרקמן:

ada@bda-projects.co.il

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

יכול לעניין..

חברת MADSEC בתנופת גידול – הכפילה את מצבת העובדים והקימה חדר סייבר מתקדם

חברת MadSec, המתמחה בתחום אבטחת המידע בישראל, נמצאת במגמת התרחבות. בשל העלייה המשמעותית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *