סדנא למימוש חזון ארגוני

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 236, 27 בנובמבר 2000

 

קהל היעד של סדנה למימוש חזון ארגוני ולתכנון אסטרטגי למנהלים, הוא המנהל (מנכ"ל או מנהל היחידה הארגונית) והמנהלים הכפופים לו. הקבוצה הנוצרת עשויה להיות קטנה (ארבעה-ששה מנהלים) או גדולה יותר (15 – 16). מספר יוסי קורן יועץ ארגוני ב"יעדים – הנחיית תהליכים ארגוניים". היועץ המנחה מגבש תכנית מוגדרת וברורה מאד שתוביל את הקבוצה דרך תחנות מסוימות, ובסופו של התהליך המובנה הופך החזון ממשהו ערטילאי לתכנית עבודה מסודרת.

 

לפני תחילת הסדנא:

מאתרים יחד עם המנהל את הצורך שלו לבנות חזון, מגבשים זאת יחד איתו או נעזרים בחזון שגובש בארגון (או חזון היחידה הארגונית הנגזר מחזון הארגון). מתרגמים את החזון לתכנית אופרטיבית ראשונית. לפעמים נדרש תכנון יותר מסודר, מסיבות שונות, כמו תהליך שינוי, ולמעשה הינתקות מחזון שפג תוקפו, או שהמערכת כבר לא נותנת מענה רלוונטי ואפקטיבי לדרישות הסביבה, וצריך לפתח מענים איכותיים יותר.

 

הסדנא כוללת מספר שלבים:

  1. הצגת החזון ותכנית אופרטיבית ראשונית, והמשתתפים מגיבים לתכני החזון ברמה החווייתית והרגשית, ואחר כך נדרשים להתייחס למשמעויות החזון ברמה הקוגנטיבית.
  2. התייחסויות לחזון, וניתוח משמעויותיו – מבחינת הקבוצה, והיכן קיימות מבחינתה נקודות תורפה וקושי, ונקודות חוזק. ההתייחסות יכולה להיות ברמה פרטנית, כלומר כל משתתף מציג את השגותיו, ואם זו קבוצה גדולה, כל תת-קבוצה מציגה את תוצרי החשיבה שלה.
  3. מיפוי נקודות החוזק והתורפה, את היתרונות והקשיים שבחזון, את המשמעויות החיוביות והשליליות הנובעות מהחזון, על ידי הקבוצה.
  4. יצירת אלטרנטיבות ופתרונות חלופיים לבעיות שהועלו, על ידי הקבוצה
  5. הצגת ההצעות, הקבוצה מציגה בפני המנהל את הצעות ההחלטה שלה.
  6. מימוש החזון – מתקבלות החלטות שהן הוצאה לפועל של החזון, , שיש ליישמן ממועד מסוים (או כמה מועדים). עד עתה המנהל היה "חצי פעיל": מצד אחד הוא היה חלק מהקבוצה, אך תפקד יותר כצופה, ועכשיו עליו להתחיל לקבל החלטות אופרטיביות, יחד עם הקבוצה או בהחלטה אישית, תלוי בסגנון שלו.

 


מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת"  אוגוסט 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

  

 

 

 

יכול לעניין..

מנהלים רצפות ייצור – הגישה המערכתית בתהליכי הכשרת מנהלי דרג ביניים

לקבל את המיטב מבוגרי הכשרה לניהול – צרורעצות מעשיות  מאת: קובי רוזנברג*    ניהול ברצפת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *