הפקת לקחים: יצירת האווירה הנכונה

מתוך ירחון ניהול הידע 2KNOW, גיליון מס' 38, נובמבר 2002

הכנסת נושאי תחקור והפקת לקחים לארגון, מלווה על פי רוב, בלבטים רבים. אחד הלבטים, המרכזיים שבהם, קשור באנשים: איך אנו מבטיחים שתהליך הפקת הלקחים יבוצע באווירה הנכונה. זאת, כדי למנוע מצב של חששות העובדים ואי שיתוף פעולה מצדם. להלן מספר טיפים קטנים, בהם ניתן להיעזר בנדון:

 

  1. הדרכה מכוונת: המלמדת את מטרות הפקת הלקחים ומדגישה את מטרותיו בתחום המעשה.
  2. רוח הנהלה: שיחה של ההנהלה הבכירה להבהרת הציפיות מתהליך התחקיר.
  3. ריכוך: הדגמה של תחקירים בארגונים שונים לגמרי, דוגמת כדורסל.
  4. שכנוע כדאיות: הדגמה של הפקת לקחים פנימיים בארגון שהניבה תועלת מעשית.
  5. שימוש בשיטה מובנית: הסתייעות בטפסים ותבניות לתהליך התחקור, הכוללים בתוכם שאלות. שאלות אלו אינן אמורות לרמז ל"מי עשה" אלא, ל"מה נעשה".
  6. הטמעה: ליווי תחקירים ראשונים ע"י איש ניהול ידע שתפקידו להקפיד שבתהליך הפקת הלקחים, נשמרת האווירה הנכונה, ודנים במעשים ולא באנשים.
  7. שיתוף: הגורם המבצע הנו חבר בצוות הפקת הלקחים. בשלב מתקדם ובפעולות המתאימות, מצב של תחקור עצמי.

 

והעיקר, להפעיל רגישות רבה. באנשים עסקינן.

 

קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" נובמבר 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

יכול לעניין..

שיתוף ידע – מעקפי חששות

מתוך: 2KNOW – ירחון ניהול הידע, גיליון מס' 1 אוקטובר 1999   בשנים האחרונות שמענו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *