מתוך ירחון ניהול הידע 2KNOW, גיליון מס' 38, נובמבר 2002
הכנסת נושאי תחקור והפקת לקחים לארגון, מלווה על פי רוב, בלבטים רבים. אחד הלבטים, המרכזיים שבהם, קשור באנשים: איך אנו מבטיחים שתהליך הפקת הלקחים יבוצע באווירה הנכונה. זאת, כדי למנוע מצב של חששות העובדים ואי שיתוף פעולה מצדם. להלן מספר טיפים קטנים, בהם ניתן להיעזר בנדון:
- הדרכה מכוונת: המלמדת את מטרות הפקת הלקחים ומדגישה את מטרותיו בתחום המעשה.
- רוח הנהלה: שיחה של ההנהלה הבכירה להבהרת הציפיות מתהליך התחקיר.
- ריכוך: הדגמה של תחקירים בארגונים שונים לגמרי, דוגמת כדורסל.
- שכנוע כדאיות: הדגמה של הפקת לקחים פנימיים בארגון שהניבה תועלת מעשית.
- שימוש בשיטה מובנית: הסתייעות בטפסים ותבניות לתהליך התחקור, הכוללים בתוכם שאלות. שאלות אלו אינן אמורות לרמז ל"מי עשה" אלא, ל"מה נעשה".
- הטמעה: ליווי תחקירים ראשונים ע"י איש ניהול ידע שתפקידו להקפיד שבתהליך הפקת הלקחים, נשמרת האווירה הנכונה, ודנים במעשים ולא באנשים.
- שיתוף: הגורם המבצע הנו חבר בצוות הפקת הלקחים. בשלב מתקדם ובפעולות המתאימות, מצב של תחקור עצמי.
והעיקר, להפעיל רגישות רבה. באנשים עסקינן.
קישורים רלבנטים באתר:
מנהיגים ברשת |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" נובמבר 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |