ראשי » ניהול ה-business » ניהול השיווק » ROI בקמפיינים של דיוור ישיר

ROI בקמפיינים של דיוור ישיר

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 561 , 3 במאי 2001

 

החזר על השקעה (ROI) היה אחד מצירופי המילים השגורים ביותר במהלך כנס השיווק הישיר, IDMF, שנערך לאחרונה בלונדון. במהלך הכנס, הוצג מודל פעולה למשווקים, שרוצים לבדוק אם קמפיין הדיוור שלהם ענה על ציפיותיהם והחזיר את ההשקעה שנדרשה עבורו:

  1. לעשות חשבון נכון. הצעד הראשון הוא לחשב את המסגרת לתקציב השיווק הישיר. החישוב נעשה כך: מחזורי המכירה שצפויים לנבוע בעקבות הפעילות, פחות עלות הסחורה/השירות, פחות עלויות ההפצה, פחות שולי הרווח המבוקשים. התוצאה שהתקבלה היא מסגרת התקציב הראשונית.
  1. לתקן את אומדני מסגרת התקציב. במסגרת העלויות יש להכניס גם עלויות פחות נראות, כדוגמת עלויות אחסון, דמי טיפול בהזמנות וכדומה.
  1. להציב יעדים הגיוניים. יש לזהות את נקודת האיזון (Break-Even Point) לפעילות, ולפיה להגדיר מהו אחוז התגובה הרצוי, שיניב רווח.
  1. לבדוק. היופי בדיוור ישיר הוא היכולת של המשווק לשלוט בכמויות ההפצה, ולקודד כל חבילת דיוור כדי לבדוק לפני כן את יעילות ההצעה השיווקית ואת אחוזי ההיענות. בעקבות הבדיקה אפשר לשנות את היעדים ואת התחזיות ולתקן את חבילת הדיוור.
  1. לקודד. דיוור ישיר מאפשר למשווק לקודד את חבילות הדיוור לפי פלחי צרכנים ואפילו עד רמת הצרכן הבודד. קידוד מהסוג הזה יסייע לניתוח אינטליגנטי יותר של התוצאות ויבנה מסד נתונים לקבלת החלטות בפעילויות עתידיות. ניתוח תוצאות על פי קידודים יסייע גם לזהות פלחים רווחיים יותר בהם כדאי להשקיע, ולעומתם פלחים, אותם כדאי לזנוח כי ההשקעה בהם עולה על הרווחים.
  1. להתכונן. מבחן מוקדם יסייע לך לבדוק איזו תגובה מגיעה לכל אחת מההצעות השיווקיות. תמיד יש להיות מוכנים למלא אחרי כל הבטחה שיווקית שניתנה, בין אם מבחינת הימצאות במלאי או יכולת אספקת שירות. אם אי אפשר לספק את הביקוש, הדבר יתבטא באובדן הכנסות ובהקטנת שיעור ההחזר על ההשקעה.
  1. לא לחכות עם הניתוחים עד סוף הפעילות. למרות שהצעה מוגבלת בזמן תניב תגובות מהירות יותר, תמיד יהיו 'מאחרים בנשף' שזקוקים לתזכורת נוספת לפני שיעשו מעשה. לכן, יש להתחיל לבצע ניתוחים כבר באמצע הפעילות כדי לזהות פלחים בהם כדאי להתמקד ולתמרץ. לכן, כדאי גם להשאיר בצד תקציב ל'דיוורי תמריץ' במהלך הפעילות. תמיד עדיף להשקיע עוד קצת כסף בשיווק כדי לראות תוצאות, מאשר לראות את כל ההשקעה שלך יורדת לטמיון.

 

קישורים רלבנטים באתר: 

 

 

יכול לעניין..

car2

פרגון למרצדס – ההמשך

  מאת: בני מרגליות *  חלק שני   קיבלתי המון תגובות לפוסט הקודם – פרגון למרצדס . ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *