ראשי » ניהול הדרכה » למידה מרחוק - e-learning » 6 צעדים להטמעת E-Learning בארגון: צעד שישי – מדדים להצלחה וכיצד להציגם בפני בעלי העניין

6 צעדים להטמעת E-Learning בארגון: צעד שישי – מדדים להצלחה וכיצד להציגם בפני בעלי העניין

תרגום, עריכה ותוספות: טלי גולדברג – גרטמן

E-Learning Guidebook: Six Steps to Implementing E-Learning – Article as

published by brandon-hall.com www.brandon-hall.com

חלק מהארגונים המיישמים בהצלחה E-Learning, בוחרים למקד את המדדים שלהם בשיפור ביצועים, יכולות והון אינטלקטואלי. מדדים אלו הם קריטיים ואך טבעי שיוצגו בפני בעלי העניין, כאשר דנים בהשפעת היוזמה ברמה העסקית, משום שהם נחשבים כמדדים התומכים ביוזמה.

להלן מספר עצות ודוגמאות, המתייחסות למגמות ונתונים סטטיסטיים נוספים, אשר יש לאתר, כאשר קיים צורך להציג את התוצאות המצופות בפני ההנהלה.

כאשר מתכננים את האסטרטגיה למעקב ודיווח אחר תוצאות היוזמה יש לזכור את הנקודות הבאות:

  • הדגישו, כי הלומדים נמצאים במרכז, וכי יישום היוזמה ופריסתה מתמקדים בהם.
  • מקסמו את תחזית ההצלחה על ידי מיקוד באופי הלמידה ופחות על מספרים וכמויות:
    • התמקדו ביתרונות ופחות במאפיינים כמותיים.
    • תקשרו בארגון את ה – ROI המובן מאליו: הפחתה בזמן ההכשרה, העברת ההדרכה בסביבת העבודה של העובד.
  • צטטו והביאו דוגמאות ממחקרים המצביעים על הפחתה של 35-45% בזמן הלמידה.
  • העריכו את החסכון המצטבר כתוצאה מהפחתת השימוש במתקני הדרכה והוצאות תחזוקת חומרים (הדפסה למשל).
  • כאשר אתם מדווחים על הישגי הלומד באמצעות E-Learning, התמקדו ב:
    • הוכחות המדגימות, כי המתודולוגיה החדשה, גורמת לכך שהלומד יזכור טוב יותר, את מה שלמד, וכי הוא יודע ליישם את התכנים הנלמדים במצבים אמיתיים בעבודתו.
    • נתונים סטטיסטיים מובהקים המצביעים, על כך שהלומדים בשיטת E-Learning משיגים תוצאות טובות יותר במבחנים, וכי גישתם כלפי שיטת למידה זו השתפרה.
    • מספרים המצביעים על השגה והשלמת הָסמָכות רבות יותר ובתקופה קצרה יותר בשיטת ה E-Learning
  • כאשר תתייחסו לתחום ההישגים ברמת השיפור בביצועים השתדלו:
    • להביא דוגמאות ספציפיות; סטטיסטיקה המראה שיפורים משמעותיים ברמה העסקית (לדוגמא שיפור ברמת המכירות הטלפוניות בעקבות השתתפות בקורס E-Learning).
    • תארו אנקדוטות אמיתיות, לדוגמא; משתתפים בקורס המדווחים על רמה גבוהה יותר של בטחון בשיווק באמצעות טלמרקטינג
    • הראו מספרים: לדוגמא יותר שיחות מכירה המתבצעות בטלפון.
    • צטטו מחקרים המראים, כיצד התנסויות של E-Learning הביאו לגידול של כ – 50% במכירות בהשוואה למטרות השנתיות – ברבעון, שבא לאחר הפיילוט.
    • הדגישו את ההיבטים הנפוצים המושפעים מיוזמת E-Learning מוצלחת: השפעתה על מכירות, מספר הלקוחות, שיווק, מודעות, ייצור, פיתוח אישי ועוד.
    • המחישו כיצד E-Learning מסייע לבנות ולתחזק את מעמדה התחרותי של החברה: תנו דוגמאות המצביעות על תוצאות היוזמה ביחס למיצובו של ארגונכם בשוק וכיצד היא משפיעה בהיבט התחרותי.
    • שתפו את קהל השומעים במקרי חקר מחברות אחרות בהם ניתן לראות כיצד E-Learning תומך בערכי הארגון
    • חזקו אצל הממונים עליכם את התפישה כי E-Learning מעניק לעובדים במהירות ובעקביות יכולות, מיומנויות, ידע וגישות חיוביות כלפי חדשנות. כמו כן הוא מאפשר להם לגבש החלטות מנומקות ומבוססות בהקשר עבודתם האישית ובהקשר לצוות במסגרתו הם פועלים.
    • הזכירו להם, כי ארגונים חדשניים מתמודדים טוב יותר בסביבות תחרותיות.
  • לשכנוע נוסף חשבו והציגו חסכון משמעותי בתקציבים:
    • הראו נתונים המצביעים על הפחתת זמן ההדרכה
    • הצביעו על תוצר לוואי של חסכון בהוצאות נסיעה ובאחזקת מתקנים
    • הוסיפו כי E-Learning מפחית גם מהעלויות הכרוכות בפיתוח או רכישת תכני הדרכה ו/או מערכות הדרכה.

מקורות נוספים שתוכלו להסתייע בהם בצעד השישי:

Practices of 11 organizations who have implemented and continue to improve successful e-earning initiatives—from how they started out to implementation.

Evaluation of e-Learning discussion group. To join, please visit http://www.brandon-hall.com/disgroup.html


מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" ספטמבר 2003. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

  

 

 

 

יכול לעניין..

מודל למידה - תפוקה

e-Learning-מה זה בכלל?

מאת: דוד רד   " ה י ל ר י נ ג ? ? ?" ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *