הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 219, 11 ביולי 2000
e-learning או למידה מרחוק יוצרת פתח לאימוץ ולהטמעת טכנולוגיות הדרכה חדשות בארגון ואף לתפיסת הדרכה חדשה, אשר הטמעתה מחייבת שינוי בתרבות הארגונית ופיתוח תרבות הדרכה חדשה, אומרת ד"ר גילה קורץ, סמנכ"ל פדגוגיה ב"ערוצי ידע" (חברה בת של "גילת תקשורת" ו"תיא תקשורת"). זה מכבר ידוע, כי ה – e-learning כולל פתרונות טכנולוגיים של לימוד והדרכה מרחוק, באופן אינטראקטיבי ובשיתוף מדריך "חי" או מדריך וירטואלי, במגוון אפיקים כמו איטרנט ואינטרה נט, דואר אלקטרוני, פורומים, צ'אטים ועוד, אולם פחות ידוע, כי במסגרת e-learning נדרש המודרך להיות אקטיבי יותר ולחפש בעצמו מידע רלוונטי באינטרנט ובמאגרי מידע, זאת תוך שהוא גם מעצב את תהליכי המידע, כאשר תפקיד המדריך הוא להוות מנטור או מנחה.
"בעידן של תחרות רבה ושינויים מהירים בעולם העסקי, למידה מרחוק היא צורך חיוני וקיומי לארגון", מדגישה ד"ר קורץ. "זו משימה מורכבת, כי עובדי הארגון נדרשים להיפרד מהמוכר והידוע, לטובת החדש והלא נודע". בנוסף, הטכנולוגיה החדשה נותנת מענה למחסור במדריכים מומחים, מול ריבוי המודרכים או המודרכים הפוטנציאליים.
להטמעת תרבות הלימוד החדשה נדרשת היערכות רצינית של מנהל משאבי אנוש והממונה על ההדרכה בארגון. עליהם לשתף בהיערכות זו את הממונה על התשתית הטכנולוגית בארגון. בסדנאות שעורכת ד"ר קורץ, בהשתתפות מנהלים, מדריכים ומודרכים, נדונים החששות, הציפיות וההשלכות של טכנולוגיות ההדרכה החדשה, על מנת להקל על תהליכי הטמעתן ולהתגבר על התנגדויות.
מנהיגים ברשת |
www.leadersnet.co.il |
leaders@leadersnet.co.il |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מרץ 2003. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |