ניתוח נתוני חברות בשנת 2000

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 240, 2 בינואר 2001

 

בסיום שנת 2000, ניתן לאפיין את הצמיחה במשק על ידי הסתכלות על נתונים כמותיים על החברות. אייל ינאי, מציג ניתוח נתונים מתוך ניתוח מאגר "אורות אדומים" של חברת B.D.I("ביזנס דאטה ישראל"), המתמחה באספקת מידע עסקי, כלכלי ושיווקי בארץ ובעולם.

  1. מספר החברות החדשות במשק גדל בשנת 2000 באופן משמעותי, ורשם מספר שיא בחמש השנים האחרונות: בסך הכל נפתחו השנה 570 ,17 חברות חדשות, לעומת 948 ,15 חברות אשתקד, ו – 639 ,14 חברות חדשות ב- 1998.
  2. גידול במספר החברות מצביע על גידול ביזמות העסקית במשק ביחס לשנים קודמות. "עם זאת, על פי ניסיון מצטבר, השפעת תהליכי יזמות כאלה על המשק מופיעה בפיגור של כשנתיים, ולכן ניתן להעריך כי לא צפוי, כתוצאה מגידול זה, שינוי מגמה במשק בשנת 2001" טוען אייל ינאי.
  3. חלקן של חברות עתירות הטכנולוגיה בקרב החברות החדשות גדול יחסית השנה, אך מרביתן לא ישרדו מעבר לשנתיים הראשונות.
  4. בשנים האחרונות מדי שנה כ- 35 אלף חברות ועסקים חדשים, ובמקביל נסגרים כ- 30 אלף חברות ועסקים, כך ששיעור הגידול האפקטיבי (נטו) הוא כ- 5 .1 אחוזים לשנה.
  5. השנה נוספו למשק הישראלי גם כ- 17 אלף עוסקים חדשים (שאינם חברות בע"מ).
  6. בישראל פועלים כיום כ- 340 אלף חברות ועסקים, אשר ל- 5 .98 אחוזים מהן מחזור מכירות נמוך מ- 5 מיליון דולר.
  7. קרוב ל- 80 אחוז מהעסקים מעסיקים 3 עובדים ופחות, ורק כ- 3 אחוזים (כעשרת אלפים חברות ועסקים) מעסיקים יותר מ- 50 עובדים.
  8. לגודל החברה אין קשר למידת הצלחתה: שיעור הכישלונות העסקיים בקרב החברות הקטנות זהה לחלקן בכלל החברות.

 

הניתוח מתבסס על מאגר "אורות אדומים" – המאבחן בזמן אמת את מצבן של כל החברות והעסקים במשק על-פי מספר גדול של פרמטרים, כמו צ'קים חוזרים, תביעות משפטיות, פיגורים בתשלומים ועוד.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

יכול לעניין..

טיפים לניהול עסק ביתי

 מאת: אבי קרעין וזאב הרשקוביץ*             כל מי שהקים עסק …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *