מוסינרגיה – סדנה לפיתוח עובדים וצוותים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 135, 11 נובמבר 1998

 

אתי פז מנהלת "פ.א – פיתוח ארגוני" ביחד עם אמן ההקשה חן צימבליסטה, פיתחה סדנה ייחודית הקרויה "מוסינרגיה" לפיתוח ארגוני המתבססת על נגינה. תחילה, מוזמנים המשתתפים לנגן, כל אחד לפי בחירתו, באחד מתוך כ- 20 כלי הקשה, כאשר מרבית הכלים הינם כלים "אקזוטיים", שאינם מוכרים לציבור הרחב. כל משתתף מנגן בתחילה סולו ואחר כך מנגנים המשתתפים בצוותא, בכמה הרכבים, בהתאם לצוותי עבודה במחלקה או באגף. בכל הרכב מתמנה בהתנדבות מנצח,שעשוי גם להתחלף באחר במהלך הנגינה. אח"כ נחלקת הקבוצה לשתיים: מחצית אחת מנגנת, בראשות מנצח, והאחרת צופה בה ואחרי כן מתחלפות הקבוצות.

אחת לרבע שעה מתקיים פסק זמן בנגינה במהלכו מתבצע תהליך משוב, שמובילה היועצת הארגונית. במסגרת משוב זה מנתחים המשתתפים את שהתרחש במהלך קטע הנגינה, תוך התייחסות לרגשותיהם והיסוסיהם ולרלבנטיות של הדברים לחיי העבודה בארגונם.

במסגרת משוב זה ממקדים המנחים את הדיון בהתנהגויות הקשורות לחיי העבודה, שיש לשפרן, זאת על סמך לימוד מוקדם שלהם את בעיות הארגון וצרכיו. השימוש במדיום מיוחד זה מאפשר לדברי הגב' פז חיבור של האנשים, תוך התמודדות עם דילמות, דרכי פתרון, תפקוד הדדי ו"גילוי קצבים שונים הפועלים בנו…". הסדנה עצמה נמשכת יום אחד, כאשר מפגש מסכם שלה מתקיים לאחר מספר ימים, שבמהלכם יכלו המשתתפים לעכל את הנלמד.

 

מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת"  אוקטובר 2001. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

  

 

 

 

יכול לעניין..

גישת "עוגנים" לפיתוח עובדים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 190, 14 בדצמבר 1999   בפרדיגמה הישנה של יחסי עובד-מעביד המעביד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *