ביקוש לעובדים בהיי טק

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 202, 11 במרץ 2000

 

נמשך וגובר המחסור והביקוש לאנשי היי טק, ובשנה האחרונה הוכפל הביקוש לעובדים בתחומי האינטרנט ובדיקת איכות תוכנה, אומר חיים מלכית, מנכ"ל חברת ההשמה "מלכית משאבים ומחשבים". להערכתו, המשכורות בהיי טק עלו בשנה האחרונה ב- 30 – 20 אחוזים, וכל זמן שיש פער גדל והולך בין ביקוש והיצע, הן ממשיכות לעלות.

בתחום האינטרנט נדרשים תוכניתנים ומהנדסי תוכנה לפיתוח יישומי אינטרנט, מפתחי תוכנות לאתרים, לסחר אלקטרוני, העברת מידע באינטרנט וכו'. הביקוש הגובר לבודקי איכות תוכנה כרוך במודעות הגוברת לאיכות התוכנות של מערכות ממוחשבות שהן יותר ויותר מתוחכמות, והתפשטות תקן ,ISO 9000 "ומה שלא איכותי, לא נמכר", אומר מלכית.

בשל הביקוש הגובר, "מחפשי עבודה ומועמדים נעשו הרבה יותר בררנים בקבלת הצעת עבודה, מרשים לעצמם לבחור ביתר קפידה את המשרה, ואפילו להתפנק", אומר מלכית. לדבריו, מועמדים רבים מקיימים משאים ומתנים מקבילים על מספר הצעות עבודה, מושכים עד הרגע האחרון, ולעתים, גם אחרי שכבר 'סגרו' על כל התנאים, פשוט לא מתייצבים, ומודיעים כי מצאו מקום אחר".

תופעה אחרת, בשל המחסור והביקוש הגובר, הוא הורדת סף הדרישות על-ידי מגייסי העובדים. "המגייסים נהגו לחפש פעם מועמדים המתאימים במאה או ב- 90 אחוזים לדרישות המשרה. היום הולכים על 'אסכולה של פוטנציאל'. כלומר, מוכנים לגייס עובדים שלא בדיוק מתאימים מבחינה מקצועית למשרה, אך בעלי פוטנציאל, בדרך כלל צעירים ופחות מנוסים, ומכשירים אותם לתפקיד במקום העבודה, ואכן, תופעת ההכשרה הפנים- מפעלית מתפתחת והולכת באחרונה".

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *