תגמול חברות השמה

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 230, 10 באוקטובר 2000

 

אחת הדרכים לאבחן חברות השמה היא על פי שיטת התגמול: חברות השמה המתוגמלות רק אם מצאו מועמד למשרה, וחברות השמה המקבלות שכרן בשיטת retained. רונן סוראסקי, פסיכולוג ומנכ"ל חברת ההשמה "הד הנטינג" מחיפה, אומר כי בעולם המערבי הולכת ותופסת מקום יותר ויותר שיטת ה- retained, לרבות בחברות המובילות בהשמת מנהלים ובכירים.

שיטת retained כוללת מספר מאפיינים יחודיים:

  1. התגמול נעשה על פני סכום שנקבע מראש ומשולם ללא קשר לתוצאה, כלומר גם אם חברת ההשמה לא איתרה מועמד מתאים. (אם כי לפעמים, אם לא נמצא מועמד מתאים, לא משולם כל הסכום, אלא חלקו).
  2. יחסי מחויבות הדדית בין החברה הלקוחה לחברת ההשמה גבוהים. החברה הלקוחה לא פונה לכמה חברות השמה, אלא לחברה מסוימת אחת, שלוקחת על עצמה את האחריות לחפש ולאתר באופן מעמיק ויסודי מועמד מתאים למשרה.
  3. חברת ההשמה ממוקדת מאד באיתור המועמד האופטימלי האפשרי, חברת ההשמה תתאמץ מאד גם אם התשלום מובטח לה, גם בכדי לשמור על המשך קשריה עם החברה הלקוחה.
  4. המקצועיות גבוהה ומערכת יחסים הייעוצית הוגנת. נעשה תהליך מורכב לאיתור האדם המתאים, כגון הגדרה מפורטת של דרישות המשרה יחד עם החברה הלקוחה, הגדרת קהל המטרה (המועמדים) הרלוונטי, הכרת החברה הלקוחה לעומק כדי לייצגה בצורה הכי טובה מול קהל המטרה, וליווי התהליך בצורה כזו שבסיומו של דבר תהיה קליטה מוצלחת של האיש הכי מתאים לתפקיד.

 

בשיטה הנפוצה, והמקובלת בארץ, היחסים פחות מחייבים – כל צד שם את הביצים ביותר מסל אחד ויורה לכל הכיוונים: החברה המחפשת מועמד פונה לכמה חברות השמה, וחברת ההשמה "יורה" את מועמדיה לכמה שיותר חברות המחפשות עובדים, ולכן, אומר סוראסקי, תהליך החיפוש הרבה פחות מקצועי. בשיטה זו חברת ההשמה אינה נתפסת כגוף מקצועי ומייעץ רציני, הייעוץ לא תמיד יהיה אובייקטיבי לחלוטין, כי לחברת ההשמה אינטרס מכריע להצליח להציב מועמד כלשהו בתפקיד, כדי שתהיה זכאית לתגמול הכספי.

 

 

 

קישורים נוספים שנמצאו בידי מנהיגים ברשת:

 

 הפניות למאמרים רבים בנושא גיוס עובדים

מתוך:  http://www.rottmangroup.com

 

Playing For Keeps: Effective Strategies To Attract & Retain Talent

מתוך: http://www.rainesinternational.com

 

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *