ראשי » ניהול ה-business » ניהול יחסי הציבור PR » שלא יתפסו אתכם ערומים – ללא כרטיסי ביקור

שלא יתפסו אתכם ערומים – ללא כרטיסי ביקור

מאת: ציפי גלזר, התנהגות תדמיתית בעסקים ובחברה, אימון אישי ועסקי

 

המאמר הזה נולד בעקבות סיפור אמיתי: נכחתי בהרצאה באולם גדול ומכובד. המרצה – איש מקצוע ידוע בתחום העוסק במתן שרות וייעוץ לגופים ציבוריים ולאנשים פרטיים. בתום ההרצאה ניגשו אנשים מן הקהל ובקשו כרטיסי ביקור. נדהמתי לשמע התשובה המאוד לא צפוייה: "אין לי".

ניתן רק לשער כמה לקוחות פוטנציאליים הפסיד המרצה באותו מעמד…

כרטיסי ביקור הם לא רק פיסת נייר עם פרטים יבשים. כרטיסי הביקור הם הקשר לעולם העסקים. הם אמורים לייצג אותך ואת המקצוע או את התחום בו אתה עוסק בצורה המושכת, המכובדת והייצוגית ביותר, כך שישרתו את המטרה לשמה נוצרו – לעשות עסקים.

כרטיסי הביקור יכולים להיות עסקיים או חברתיים. המאמר יתרכז בכרטיס הביקור העסקי.

כדי שכרטיסי הביקור ימלאו את הפונקציה לשמה נוצרו, כדאי לדעת כמה פרטים טכניים:

  • הגודל המקובל הוא 5X9 ס"מ.
  • כרטיס הביקור חייב להיות מנייר איכותי ובהדפסה מעולה, נקי ולא מקומט.
  • עיצוב הכרטיס יתאים לאופי העיסוק ולתדמית אותה רוצים לשדר.
  • כרטיס הביקור יהיה עסקי בלבד ולא יכיל את מספר הטלפון הביתי.
  • יש להפיק כרטיסי ביקור נפרדים בשפה העברית או האנגלית, ולא תערובת של שתי השפות משני צידי הכרטיס.
  • אם עובדי החברה נמצאים בקשרי עבודה קבועים עם ארצות שאינן דוברות אנגלית, יש לשקול הפקת כרטיסי ביקור בשפת אותה מדינה.
  • הכרטיס יכיל את הפרטים הבאים: השם הפרטי ושם המשפחה, תואר, תפקיד, שם החברה, כתובת החברה, מספר הטלפון של החברה, מספר הטלפון של הנייד, מספר הפקס, כתובת האי מייל וכתובת האתר – אם יש.
  • את כרטיסי הביקור האישיים יש לשמור בנרתיק המיועד לכך ובמקום נגיש כדי שניתן יהיה לשלפם בקלות.
  • בכנסים ובאירועים אחרים אין לחלק כרטיסי ביקור סתם כך. יש להתייחס אליהם בכבוד ולהעניקם רק אם התבקשתם או אם נוצר צורך המצדיק זאת.
  • את כרטיס הביקור נותנים בתחילת הפגישה ולאחר לחיצת היד.
  • כאשר הנכם מקבלים כרטיס ביקור הודו על כך, הביטו בו בעיון, התייחסו ואמרו משהו לגביו.
  • כדאי בתום הפגישה לרשום בגב הכרטיס פרטים כמו תאריך הפגישה והערות אישיות, כדי שניתן יהיה  להשתמש בהם במפגש הבא.
  • את כרטיסי הביקור שאתם מקבלים כדאי לשמור במתקן המיועד לכך.
  • במידה ופרטים מסויימים משתנים, יש להדפיס כרטיסי ביקור חדשים ולא לעדכן בכתב יד על גבי כרטיס הביקור.
  • יש לחדש את מלאי הכרטיסים בזמן כדי שלא תיתפסו בלי….

כרטיס הביקור אמור לייצג אתכם נאמנה גם כשאתם לא בסביבה, זמן רב לאחר שיצרתם את המגע הראשוני או כאשר הוא מעבר לידיים נוספות. לכן, חישבו על הערך המוסף של הכרטיס, האמור להעביר את המסר אליו התכוונתם.

תגי שם

ברצוני לנצל במה זו ולמגר אחת מן הטעויות הנפוצות הקשורות בענידת תגי שם.

בתגי שם משתמשים בדרך כלל בארועים רבי משתתפים כמו כנסים ותערוכות. אירועים אלו מזמנים לנו הזדמנות נהדרת להכיר אנשים וליצור קשרים עסקיים.

תג השם מהווה את פתיחת הדלת הראשונית למגע בין שני אנשים. לכן, כדי שתהליך זה יהיה יעיל ונעים, יש לענוד את תג השם על החזה מצד ימין  משום שרק כך מתאפשרת שמירה על קשר עין, תוך כדי קריאת השם ולחיצת היד.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

יכול לעניין..

rtf8050580680_2087116039

המרוץ כבר התחיל – הסוס של מי ידהר מהר יותר?

 מאת: עידית רוזנברג * idit@media-pr.com               ג'ון פ. קנדי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *