ראשי » ניהול ידע ולמידה ארגונית » הפצת הידע » שימוש בדואר אלקטרוני

שימוש בדואר אלקטרוני

הרחבה לכתבת משאבים, גליון 191, 21 בדצמבר, 1999

 

המרחק הגיאוגרפי בין עובדים לא משפיע על שכיחות השימוש שלהם בדואר האלקטרוני בענייני עבודה שוטפת, אבל התייעצות בעניינים מקצועיים ומסרים אישיים הופכים שכיחים עם המרחק  הגיאוגרפי. זו מסקנתו של מחקר על שימוש בדואר אלקטרוני בארגוני היי-טק, שערכה גלית גנאור – עורכת התוכן באתר מנהיגים ברשת, במסגרת עבודת גמר לתואר שני במגמה לסוציולוגיה ארגונית באוניברסיטת חיפה.

המחקר השווה את השימוש בדואר אלקטרוני בשני ארגוני היי-טק דומים מבחינה מקצועית

וסביבה פיזית, כאשר האחד ממוקם באתר אחד, והשני מבוזר בשלושה אתרים.

החוקרת מיינה את ההודעות בדואר לשלוש קבוצות:

  1. הודעות בענייני עבודה שוטפים, כמו תיאום פגישות, הבהרת סוגיות, החלפת מסמכים וכו';
  2. התייעצויות בעניינים מקצועיים;
  3. מסרים חברתיים כמו עניינים אישיים, אתרי אינטרנט מומלצים, רכילות, בדיחות וכו'.

בארגון המבוזר, אומרת גנאור, השימוש בדואר האלקטרוני מפצה על המרחק הגיאוגרפי בין

העובדים, שאינם יכולים להיפגש במסדרון, או בקפיטריה, בגלל המרחק. בארגון המרוכז באתר

אחד, העובדים אמנם מחליפים הודעות ומתאמים בזמן פגישות פנים אל פנים, אך מוסיפים ושולחים הודעות כאלו, הנוגעות להיבט הענייני של העבודה, גם בדואר האלקטרוני.

מבדיקת חילופי ההודעות בדואר האלקטרוני מתברר גם, שרוב העובדים שומרים על קשר

תדיר של חברות עם חמישה אנשים בערך. "ממצא זה", אומרת גנאור, "תואם ממצאים אחרים

בספרות המקצועית על גודלן של רשתות חברתיות במקום העבודה".

 

עוד נמצא, שבארגון המבוזר הרשתות החברתיות צפופות יותר, כלומר, הקבוצות החברתיות

אחידות מבחינת הרכבן האישי. להערכת גנאור, זהו מנגנון פיקוח ובקרה של העובדים אחד על

השני, בשל היעדר מנהל ישיר, שלא תמיד נמצא באתר המרוחק.

 

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

יכול לעניין..

rtf3878659904_1982326163

ניהול ידע תומך מכירות

מאת: עידו נמיר ראש תחום ניהול ידע בחברת ERGO           לאחרונה ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *