ראשי » ניהול ה-business » ניהול המכירות » שימוש ארגונים באינטרנט

שימוש ארגונים באינטרנט

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 195, 18 בינואר 2000

 

סחר אלקטרוני, כלומר מכירה וקניה דרך האינטרנט, הוא תופעה חדשה יחסית, המתרחבת והולכת. בתחילה סחרו בדרך זו רק חברות חדשות, שהתבססו על מסחר באינטרנט, אך בהדרגה מצטרפות גם חברות ותיקות, המוסיפות שיטת מכירה זו למערך השיווק שלהן. ליאור עילם, יועץ אינטרנט וסחר אלקטרוני, העורך בארגונים סדנאות, או ייעוץ אישי לשימוש באינטרנט, לבניית אתרים תדמיתיים ומסחריים והפעלתם מעריך כי, מבחינת שימוש של ארגונים באינטרנט ובסחר אלקטרוני אנחנו נמצאים במקום שבו הייתה ארה"ב באמצע שנות התשעים. העיכוב אצלנו נגרם כנראה גם בשל החשש מבאג 2000 ומשזה נעלם יופנו לתחום זה משאבים גדולים יותר. האינטרנט, הוא עולם גדול מאד וקל 'לטבוע' בו תוך כדי שיטוט לכן נדרשת הדרכה והדגמה, למשל של אתרים מוצלחים או טעויות וכשלים מזיקים של אחרים שאפשר להימנע מהם בהכנה מתאימה.

תחום האינטרנט והסחר האלקטרוני נתפס עד היום בארגונים כתחום עבודתם של אנשי המחשוב, והם שהופקדו על הקמת האתר ותפעולו. היום כבר מבינים, כי דרושה מעורבות ההנהלה הבכירה ומחלקת השיווק. כיוון החשיבה בתפעול האתר צריך להיות כיוון שיווקי, ולפיו יש לאפיין את קהל היעד ואת צורת הפנייה אליו. כמו כן, צריך לשלב את האתר בפעילות הארגון, החל בדברים הכי פשוטים, כמו צירוף כתובת האתר לנייר המכתבים ולכרטיסי הביקור ועידוד לקוחות להיכנס לאתר ועד מתן שירותים ללקוחות דרך האתר.

לתפקיד ניהול האתר נדרש מנהל שיווק או מנהל בכיר אחר בארגון, בעל ראייה רחבה, שמכיר מחלקות רבות ואת בעלי התפקידים השונים ויכול לשלב אותם בפעילות האתר. חשוב שהאיש יידע לדבר גם בשפת אנשי המחשוב וגם בשפת אנשי השיווק. השימוש הכי בסיסי באינטרנט, מציין עילם הוא איסוף מידע, הנחוץ לעבודת הארגון, כגון מידע וחידושים בתחומים טכנולוגיים ומידע שיווקי, לרבות על המתחרים. ארגונים גדולים מחזיקים ב"מידען", שתפקידו לדלות מידע ממאגרים באינטרנט. קיימים מאגרי מידע נגישים לכולם, בחינם, ומידע שניתן לקבלו בתשלום. ישנן חברות מקצועיות, שהאנליסטים שלהן כותבים הערכות ודוחות על חברות שונות וניתן לקנות מאמרים אלה לאחר עיון ללא תשלום בתקציר. המידען צריך להכיר את הז'רגון המקצועי של האנשים בארגונו, כדי שיוכל למצוא את המידע הנחוץ להם. קיים גם אאוטסורסינג של מידענים. למשל, באיגוד לשכות המסחר יש מרכז מידע, שבו מידענים המתמחים בתחומים מגוונים.

 

קישורים רלבנטים באתר: 

 

 

 

יכול לעניין..

22044924_s

אימון אישי – מרק האהבה של אלון

 מאת: בני מרגליות *     אלון הגיע אלי כשהוא מיואש. כבר זמן רב ניסיונותיו ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *