'שותף מחפש תקשורת'

מתוך knowledge technologies מבית M.P-Yaad

גיליון מס' 14 ינואר 2002

 

כאשר אנו מנסים ל"מדוד" (אם זו אכן המילה הנכונה..) ידידותיות של יחידת הדרכה ממוחשבת  (WBT) כלשהי, כחלק מאמות המידה הנבדקות אנו בודקים את הצל"ם – "צעדים להפעלה מיידית".

הצל"ם הוא שיטת מדידה ייחודית, בה סופרים את מס' הצעדים שהלומד צריך לבצע עד להתחלת הלמידה, או עד לביצוע כל פעולה אחרת בשלב שבו הוא כבר התחיל את הלמידה (לדוגמה: אם ברצונו לעבור לנושא אחר ביחידה).

לדוגמה: בלמידה סינכרונית טיפוסית נדרש היום הלומד ל 4 עד 6 צעדים עד לאקט הלמידה: קביעת מועד ללמידה בלוח הזמנים, הורדת תכני הלימוד טרם המועד המתוכנן, התחברות לאינטרנט, יצירת קשר עם הקמפוס (או המרצה), בדיקה טכנית לתקינות הקשר וכיו"ב. בלמידה אסינכרונית, הצל"ם נמוך יותר ותלוי בסוג הטכנולוגיה, אך הוא עומד בממוצע על 2-3: כניסה לקמפוס, לחיצה על נושא השיעור..

אנו משתמשים בצל"ם לא רק כדרך למדידת קלות ההפעלה של יחידת הלמידה, אלא גם כדרך למדידת האינטגרציה של יחידות WBT עם המערכות הסובבות להן (מערכות ניהול הדרכה, פורטל ארגוני, אתר האינטרנט של החברה ועוד). השאיפה היא תמיד לצל"ם נמוך, או אם נתאר זאת באופן מטאפורי יותר: קלות ההפעלה של יחידות ה-WBT, הן אסינכרוניות והן סינכרוניות צריכה להיות כקלות היצירה של שיחת טלפון או טבעית כהליכה לחדר הישיבות?.

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מרץ 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

 

יכול לעניין..

rtf7064557731_1040016505

סיפור לקוח: רבוע כחול – אוטומציה של ניהול זמן ונוכחות כאמצעי להתייעלות ושיפור הרווחיות

  הארגון רבוע כחול, רשת שיווק מובילה בתחום הקמעונות הישראלית, בבעלות קבוצת אלון, פועלת באמצעות ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *