ראשי » ניהול ה-business » פיתוח ויזמות עסקית » רשת קשרים חברתיים כמנוף לעסקים

רשת קשרים חברתיים כמנוף לעסקים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 303, 29 באפריל 2002

 

הארווי מאקיי, 'גורו' בעולם העסקים ומנכ"ל תאגיד אמריקאי לייצור מעטפות (שמייצר 13 מיליון מעטפות ביום), אמר פעם כי תכונה אישית משותפת לכל המצליחנים שפגש בחייו, היא היכולת לארוג ולטפח רשת קשרים אישית-חברתית רחבה. ברוח זו גיבשה יפעת יפה גיל, יועצת עסקית ושיווקית, 'חומר למחשבה' ומקבץ עצות מעשיות, למבקשים לשפר מודעותם ויכולתם לטוות קשרים אפקטיביים בעסקים. הנה כמה מהן:

  • אל תצפה שהקשר יניב תוצאות מהירות. קודם כל תן, ואחר-כך קווה לקבל. חשוב גם מבעד לעיניים של מי שאתה מצפה לקבל ממנו.
  • דע להבחין ולהבדיל בין קשר אמיתי לקשר "על הקרח", ואל 'תבנה' על קשר שבעצם לא קיים. קשר אמיתי הוא קשר שיש בו תחושת מחויבות, והתמסדו יחסי אמון בין הצדדים. עליך להיות בררני בקשר שנסמך על זכרונות עבר. בחפשך עזרה, ואתה פונה, למשל, למנכ"ל שהיה חבר ילדות שלך, פנה רק אם היתה אז 'כימיה' ביניכם. אחרת, קח בחשבון שהוא לא חייב לך דבר. אם הייתם יחד בצבא, פנה אליו רק אם היו לכם חוויות שאתה מאמין כי ה"ניחוח" שלהן זכור לשניכם עד היום.
  • השתייך וטפח סימולטנית כמה רשתות חברתיות, אל תסתפק ותיצמד לרשת אחת בלבד. אם רשת מתפוגגת, יש לך 'רזרבה'. נסה לגוון בתחומי הרשתות, והשתדל לבחור רשתות שאתה יכול להפיק מהן למען עיסוקך. למשל, אם אתה עורך-דין וילדיך לומדים, לדוגמה, בבי"ס ייחודי (אומנויות, טבע, דמוקרטי), התנדב לוועד ההורים: הפעילות המשותפת עם הורים אחרים – אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים – תיצור לך קרקע חמה לתחילתה של פעילות עסקית.
  • מצא רק סיבות טובות לשמור על קשר. אל תצלצל אוטומטית כל שבוע רק כדי לשאול מה נשמע, כי יתכן שתיחשב ל'נודניק'. שמור על קשר במרווח זמן סביר, המותנה גם בכך שיש לך לומר דבר שיש בו ערך לצד האחר: למשל, תן לו רעיון בתחום עיסוקו, או הפנה אותו למישהו ספציפי שיכול לעזור לו. תן לו להרגיש שאכפת לך ממנו.
  • אם עזרת, תרמת וקידמת את ענייניו של פלוני, הקפד לדווח לו על כך. למשל, אם פירגנת לו בפני לקוח או מעסיק פוטנציאלי, ספר לו זאת.
  • אם מישהו 'חייב' לך טובה, אל תנצל את החוב למטרה סתמית. זכור כי "בנק הטובות" שלו מוגבל. שמור זאת בתכנית חסכון להזדמנות חשובה לך, ובחר בקפידה את ההזדמנות.
  • השתדל להתאים את תדמיתך החיצונית לרשתות הקשר השונות שלך, בבחינת "ברומא התנהג כרומאי". התאם את תדמיתך החיצונית לעיסוק, כדי שאנשים יקטלגו אותך בתודעתם לפי האינטרס שלך. למשל, אם פיתחת רשת קשר במקום עסקי, התלבש בהתאם. אם אתה אדם יצירתי, הראה זאת גם בחזות החיצונית, ואל תיצמד ללבוש האפרפר שלך. זה אפשרי גם בלי לאנוס את עצמך, בפשרה מסוימת שאליה תגיע עם עצמך.

יפעת יפה גיל פיתחה ומנהלת שני מותגים, Startsmart ו"שיווק עכשווי", הנותנים מעטפת שירותים רחבה לעסקים.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

יכול לעניין..

rtf4612409293_314828714

טיפים לניהול עסק ביתי

 מאת: אבי קרעין וזאב הרשקוביץ*             כל מי שהקים עסק ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *