ראשי » ניהול המשאב האנושי » גיוס מיון והערכת עובדים » רכזות גיוס ושיטת 'חבר מביא חבר'

רכזות גיוס ושיטת 'חבר מביא חבר'

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 268, 10 ביולי 2001

 

גיוס בשיטת חבר מביא חבר מצביעה על רמת שביעות רצון גבוהה של העובדים ממקום עבודתם, כיוון שהם מוכנים להביא אליה אנשים שהם מכירים, אומר גיורא גיל-עד, מנהל אגף גיוס ורווחה ב"פרטנר תקשורת".לרכזות הגיוס תפקיד מרכזי בהובלת התהליך.

חברת "פרטנר תקשורת" (ORANGE) גייסה במהלך השנה האחרונה יותר מ- 300 עובדים בשיטת "חבר מביא חבר". זה כנראה שיא ארצי מבין החברות המגייסות עובדים בצורה זו.

  • עובד שגייס 'חבר' זכה למענק בסכום שנע בין כ- 2000 ל- 7000 ש"ח. גובה המענק נקבע על-פי רמת הביקוש בשוק להתמחות המקצועית הנדרשת למשרה שהתמלאה.
  • כמות טפסי קורות-חיים שהוגשו בשיטה זו, גדולה פי שלושה ממספר העובדים שהתקבלו.
  • גיוס נכון מחייב איכות בלתי מתפשרת של אנשים, ובתקופה זו, שבה גדל ההיצע, אפשר לתת 'דחיפה' לאיכות.

הדבר הכי משמעותי ביות בהצלחת גיוס הוא איכות רכזי הגיוס, ובדרך כלל רכזות גיוס, בפרטנר ישנן חמש רכזות.

איכות הרכזות מורכבת ממספר מאפיינים:

  • הבנת צורכי לקוחותיהן, כלומר המנהלים בחברה
  • רמת המסירות ותודעת השירות של הרכזת.
  • המקצועיות והתשתית הניסיונית וההשכלתית של הרכזת.
  • איכות הרכזות קובעת את איכות האנשים שאנחנו מכניסים לחברה.

רכזת הגיוס עובדת מול מנהל באופן יומיומי, מכירה את הצרכים והאילוצים שניצבים בפניו, מכירה את העולם שבו הוא חי, והיא זו שצריכה לייצר את הפתרון הטוב בעולם עסקי תחרותי וקשוח כמו זה שבו אנו חיים.

המנהלים, יכולים לקבוע אסטרטגיות, יעדים ומדיניות, אבל מי שעושה את העבודה היומיומית, מי שממיין כמויות של טפסי קורות חיים, מי שמראיין, משוחח, ממליץ למנהלים ומוביל את התהליך, הן רכזות הגיוס.

"פרטנר תקשורת" לא פיטרה עובדים בתקופת משבר זו. החברה הוקמה לפני יותר משנתיים, ומעסיקה כיום כ- 500 ,2 עובדים.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *