ראשי » ניהול ומנהיגות » מיומנויות ניהול » קידום נשים – אות 'המעסיק המתקדם'

קידום נשים – אות 'המעסיק המתקדם'

מאת: ד"ר מירה חניק, יועצת אירגונית, מומחית לקידום נשים באירגונים

 

מהו "המעסיק המתקדם"?

לפני כתשע שנים,  (בשנת 1994), יזמתי, יחד עם  צביה כהן (אז פעילה ב"נעמת", ובהמשך, יו"ר מועצת אירגוני הנשים בישראל) מבצע חברתי שמטרתו לקדם נשים בעבודה. מבצע "המעסיק המתקדם" התבסס על תחרות שהתקיימה אחת לשנה, ומטרותיו היו לעודד מעסיקים (באמצעות אות, שניתנה כפרס) המקדמים נשים בעבודה ויוצרים אקלים אירגוני ידידותי לנשים.  המבצע התקיים במשך 4 שנים רצופות בחסות התאחדות התעשיינים, נציבות שרות המדינה ותנועת נעמת (משנת 1994-1997). בכל שנה, הוענקו פרסים לשלושה ארגונים, מן הסקטור הפרטי, הציבורי והעיסקי.

השנה, 2003, התחדש המבצע, בחסות התאחדות התעשיינים, נציבות שירות המדינה, פורום המנהלות בתעשייה ושדולת הנשים, וקיבל נפח, משמעות ובולטות גדולים וחשובים יותר. המבצע מנוהל בידה האמונה של אילנה שרייבמן, מהנהלת שדולת הנשים, ומלווה במועצה ציבורית שעל חבריה נמנים 40 אישים ונשים מהמובילים במשק, באקדמיה ובעולם המשפט בישראל. ועדת השיפוט, שבראשה יעמוד נשיא בית הדין הארצי לעבודה בדימוס, מר מנחם גולדברג, וחבריה הנוספים הם כלת פרס ישראל, פרופ' רות בן-ישראל, פרופ' רמי פרידמן, ועו"ד רחל דון-יחיא, תבחר את הזוכים באות. הועדה תרוכז מבחינה מקצועית-מחקרית ע"י ד"ר מירה חניק, יועצת אירגונית המומחית לנושא של קידום נשים בעבודה, וחברת הסקרים "גיאוקרטוגרפיה" (בעזרת ד"ר רינה דגני) תורמת את שירותיה לעיבוד הנתונים.

אות "המעסיק המתקדם" יוענק לאירגון ציבורי, מפעל תעשייתי ואירגון פרטי\מסחרי, על קידום נשים, התחשבות בצורכיהן הייחודיים ו"ידידותיות" למשפחה. טקס הענקת האות יתקיים בחודש יוני במשכן נשיאי ישראל, ובחסות נשיא המדינה (שגם ינאם במהלכו). הרציונאל המקצועי, וכן הקריטריונים לבחירת הזוכים, מבוססים על מחקרים רבים שהתקיימו (מעט בארץ, אבל בעיקר בארה"ב), ועל מסקנותיה של "וועדת תקרת הזכוכית" האמריקאית, שחקרה את הקשר בין הצלחה מסחרית לבין קידום נשים לעמדות בכירות.

הקריטריונים לבחירת הזוכים בפרס:

מבין כל המשתתפים בתחרות מקרב כל סקטור, ייבחר לצורך קבלת הפרס, האירגון אשר נתוניו האובייקטיביים (מיספריים) והיחסיים, יהיו הטובים ביותר מבין אלה של המתמודדים האחרים בחמישה התחומים הבאים:

  1. אחוז הנשים בהנהלה (שלושה הדרגים הגבוהים באירגון) ובדירקטוריון.
  2. אחוז הנשים בניהול ביחס ל(3-5) שנים קודמות.
  3. עידוד אקלים אירגוני המאפשר לנשים לצמוח ולהתפתח, ומודעות ליחסי גברים\נשים באירגון.
  4. מאמץ יזום ומכוון לקידום נשים: ע"י יישום חוקי העדפה מתקנת (בסקטור המתאים), הדרכה, מנטורינג, זיהוי וטיפוח נשים מוכשרות, מסלולי ניהול מיוחדים לנשים. גישה אוהדת לגבי גיוס, מיון, הדרכה וקידום לנשים. (מדוד על פי מספר הפעולות והיקפן).
  5. גישה אוהדת לצרכים המשפחתיים של העובד\ת: אפשרות להיעדרויות מיוחדות, שעות גמישות, מעונות לילדי עובדים, התחשבות בצורכי טיפול בהורים מבוגרים, וכו'.
  6. מודעות ופעולה יזומה נגד אפלייה והטרדה מינית.

 

קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2003. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

29670688_s

המנהל כחונך – העצמה בעידן שינוי ומשבר

   פיתוח תפישת המנהל כחונך ומפתח         מאת: נורית רוזוליו – בן-המוזג ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *