ראשי » ניהול המשאב האנושי » גיוס מיון והערכת עובדים » פרופיל העובד המתמיד – שיטה למיון מועמדים

פרופיל העובד המתמיד – שיטה למיון מועמדים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 249, 7 במרץ 2001

 

במפעל AVX לייצור רכיבים אלקטרוניים פסיביים (שמיועדים בעיקר לשוק הטלפונים הסלולריים בעולם), היתה תחלופה גבוהה של עובדי ייצור. עיקר התחלופה הייתה אצל "עובדי צווארון כחול בחלוק לבן". כתוצאה מזיהוי הבעיה, חברת  AVXבשיתוף עם מכון "הדסה", פיתחה כלי מיון בקבלת עובדים חדשים בשם "פרופיל העובד המתמיד". מסביר מנהל הייצור, אלי שני.

תהליך פיתוח "פרופיל העובד המתמיד" כלל מספר שלבים:

  1. הוגדר פרופיל עובד. הפרופיל מורכב מכישורים ומיומנויות הנדרשות מעובד בחברה.
  1. גובש ונערך סקר שביעות רצון של עובד. לפי תוצאות הסקר החברה איתרה ולמדה את ההיבטים והפרמטרים שיכולים להשפיע על שביעות רצון העובד (במקום עבודה ספציפי זה).

הנחת העבודה היא שיש קשר בין שביעות רצון להתמדה.

"פרופיל העובד המתמיד", הביא מאז יישומו ב- 1997 לירידה ניכרת בתחלופת עובדים: מתחלופה של 25 אחוז לשנה (בשנת '96 ובשנים שקדמו לה) ל- 9 עד 10 אחוז תחלופה לשנה, ומאז נשמר שיעור תחלופה נמוך זה.

"פרופיל העובד המתמיד", מתמקד בהתאמת העובד לארגון, ומשמש אחד ממבחני המיון בקבלת כל עובד חדש. הפרופיל כולל סדרת פרמטרים, בערכים מסוימים, שקיומם אצל עובד מגביר את סיכויי התמדתו בעבודה, כמו טווח גילים, השכלה, תחומי עניין אישי במסגרת העבודה, שאיפות לימוד וקידום, מוטיבציה ברמה מסוימת ועוד.

החברה לא הסתפקה ב"פרופיל המתמיד" ככלי לצמצום תחלופה, אלא גם בדקה ובודקת גורמים פרטניים שיכולים להפחית שביעות רצון, כמו בעיות פיזיות וארגוניות, או התמרמרות כלשהי של עובדים, וכן, בעקבות הפניית שימת ליבה על-ידי עובדים או ביוזמתה, החברה נוקטת בפעילויות שיכולות להגביר שביעות רצון, כמו השתלמויות או שיפורים בתחומים שונים בתפקוד היומיומי במחלקות.

הנהלת המפעל, מסכם אלי שני, נקטה גישה מערכתית כוללת לשימור עובדים וצמצום התחלופה, שעיקרה יצירת התאמה בין העובד לארגון כגורם מרכזי להתמדה, ותוך התייחסות  להיבטים רבים ככל האפשר.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *