ראשי » ניהול המשאב האנושי » ארגז כלים ניהול המשאב האנושי » ערכה גנרית לביצוע הערכת עובד

ערכה גנרית לביצוע הערכת עובד

מעיין אמיתי, יועץ ארגוני במכון מנהיגות  ואפרת אמיתי

למעריך (למילוי על ידי ממונה ישיר):

סיכום יעדים לקראת הערכת עובד

היעדים הארגוניים והמחלקתיים/יחידתיים מהווים את הבסיס לגזירה של היעדים האישיים עבור כל העובדים במחלקה/יחידה ועבור התנהגותו וביצועיו בתחום התפקיד של כל עובד באופן פרטני. שילוב היעדים הארגוניים, המחלקתיים/יחידתיים, היעדים עבור כלל העובדים והיעדים עבור העובד הספציפי, הם הבסיס לכל תהליך ההערכה ושיחות ההערכה בפועל.

 

  1. ציין את היעדים המחלקתי/יחידתי השנתיים בתחומי הביצוע שלהלן.
  2. ציין את היעדים הכלל ארגוניים הקשורים למחלקתך/יחידתך בתחומי הביצוע שלהלן.
תחום יעדים
מוצר/שירות
לקוחות
עובדים
תהליכי עבודה/התייעלות
תשתיות
?
?

 

למוערך:

הכנה לתהליך הערכה רבעוני/אמצע שנתי/שנתי

כבכל רבעון/חצי שנה/שנה מתבצע במחלקה/יחידה תהליך הערכה הכולל את כלל העובדים.

שיחת המשוב וההערכה אליה הינך מוזמן תערך בתאריך _______ ביום________ בשעה_______

לקראת השיחה מצורפים בזאת לעיונך המקדים היעדים הארגוניים והמחלקתיים/יחידתיים ותחומי הפיתוח שנקבעו לשנה הנוכחית.

תחום יעדים
מוצר/שירות
לקוחות
עובדים
תהליכי עבודה/התייעלות
?
?
?

 

בנוסף מצורף בזאת טופס להערכה עצמית, אותו הינך מתבקש/ת למלא לקראת השיחה עם המעריך _________. תכני טופס זה הם הבסיס לשיחה על כן הבקשה היא כי למילויו יוקדשו תשומת הלב והזמן הנדרשים.

מומלץ לבצע את מילוי הטופס בבית, בזמן הפנוי.

 

 

למעריך:

סיכום הערכת עובד רבעונית/חצי שנתית/שנתית ותכנית פיתוח לרבעון/חצי שנה/שנה הקרובים

שם עובד________  תאריך קיום שיחת הערכה _________

יעדים אישיים שנקבעו עם העובד בתחילת  הרבעון/חצי שנה/שנה:

  1. ________________________________________________
  2. ________________________________________________
  3. ________________________________________________

הערכת ביצוע לגבי כ"א מן היעדים:

עבור כל יעד תאר/י מילולית את רמת ואיכות השגת היעד. הוסף ציון מספרי כהערכה כללית של השגת היעד על סולם בין  1 – גרוע ביותר לבין 7 – מצטיין.

רבעונית:

מילולית

מספרית
  1. ____________________________________
  2. ____________________________________
  3. ____________________________________

 

חצי שנתית:

מילולית

מספרית
  1. ____________________________________
  2. ____________________________________
  3. ____________________________________
שנתית:

מילולית

מספרית
  1. ____________________________________
  2. ____________________________________
  3. ____________________________________

 

 

 

למעריך:

הערכת תפקוד העובד בתחומי ביצוע ארגוניים ומחלקתיים/יחידתיים

בכל תחום התייחס/י לתפקוד רלבנטי לעובד בלבד.

עבור כל תחום תאר/י מילולית את רמת ואיכות הביצוע בתחום . הוסף ציון מספרי כהערכה כללית של התפקוד בתחום הביצוע על סולם בין  1 – גרוע ביותר לבין 7 – מצטיין.

תחום מרכיבי תפקוד ברמה גבוהה מרכיבי תפקוד טעוני שיפור הערכת תפקוד כללית (בציון מספרי)
מוצר/שירות
לקוחות
עובדים
תהליכי עבודה/התייעלות
?
?
?

 

הערכת תפקוד העובד בתחומי התמחות וביצועי תפקיד

תחום

מרכיבי תפקוד ברמה גבוהה מרכיבי תפקוד טעוני שיפור הערכת תפקוד כללית (בציון מספרי)
תחום תפקוד 1
תחום תפקוד 2
תחום תפקוד 3

 

הערכת תפקוד העובד בתחומים האישיים וההתנהגותיים

תחום

נקודות חוזק התנהגויות טעונות שיפור הערכת תפקוד כללית (בציון מספרי)
תחום _________
תחום_________
תחום_________

 

 

ציון כולל:

 

על ציון זה להכיל את הערכתך המשוקללת מעבר לכל תחומי הביצוע, התפקוד וההתנהגות ולשקף את התרשמותך הכוללת מן העובד, תפקודו והתפתחותו על סולם בין  1 – גרוע ביותר לבין 7 – מצטיין.

שאלון הערכה גנרי פרטני למעריך ולמוערך

לשאלון זה יש לבצע התאמה בכל תהליך הערכה על פי מרכיבי הגדרת התפקיד של המוערך.

 

השאלון נועד למילוי על ידי המוערך והמעריך בטרם פגישת המשוב בה ישמש כפלטפרמה לשיחת ההערכה.

 

חלק א' –פירוט להגדרות הערכה

רמת ידע – התעדכנות שוטפת בנעשה בתחום העיסוק, התמצאות בתהליכי העבודה.

איכות – טיב העבודה על פי קריטריונים ידועים מראש של איכות ביצוע ביחס למשאבים המושקעים בהשגת התוצר.

יעילות/ניצולת – מידת החיסכון בניצול משאבים: חומרים, ציוד, זמן.

תכנון וארגון – קביעת סדרי עדיפויות  רלבנטים בביצוע העבודה, תאום הגיוני ויעיל של פעולות ותוכניות, סדר בעבודה.

יוזמה ("ראש גדול") – קידום רעיונות חדשים, לקיחת אחריות מעבר לגבולות הגדרת התפקיד.

יצירתיות – פתיחות בחשיבה, נקיטה בפתרונות חדשניים ופורצי מסגרות חשיבה מקובלות לבעיות.

יכולת עבודה בצוות – רמת שיתוף הפעולה עם עמיתים, רגישות לצרכי אחרים, קבלה והאצלה של סמכויות.

מחויבות לארגון – מעורבות בארגון מעבר לתחום העיסוק הספציפי, רמת מוטיבציה, לויאליות.

ניהול עובדים  (לדרג ניהולי) – התעניינות בעובדים והכרת צרכיהם, יצוג העובדים בפני המערכת ורמות ממונות, עדכון שוטף של עובדים, קיום שיחות אישיות וצוותיות שוטפות עם עובדים.

מנהיגות והנעה (לדרג ניהולי) – שימוש דוגמא אישית לעובדים, יצירת מוטיבציה בקרב העובדים.

 

חלק ב' – שאלון הערכה

נושאי הערכה

הערכת ממונה הערכה עצמית הערות
רמת ידע 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
איכות 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
יעילות/ניצולת 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
תכנון וארגון 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
יוזמה 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
יצירתיות 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
עבודת צוות 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
מחיובות לארגון 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
ניהול עובדים* 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
מנהיגות והנעה* 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7
* עבור מוערך בדרג ניהולי

 

סולם הערכה

1 נמוך 2 למטה מבינוני 3 בינוני 4 למעלה מבינוני 5 טוב 6 טוב מאוד 7 מצויין

 

 

טופס גנרי לסיכום הערכת עובד עבור תיק אישי לצרכי ניהול משאבי אנוש

סמן/י V במקומות המתאימים, הוסף/י הנמקות תיאורים על פי הצורך

 

יעדי פיתוח וקידום
העובד אינו זקוק להכשרה נוספת בתחום עיסוקו
לשיפור התפקוד בעיסוקו הנוכחי העובד זקוק ל:
על מנת שהעובד ימלא תפקידים בכירים יותר הוא זקוק ל:
המלצות ממונה
העובד יושאר בתפקידו הנוכחי
יש להעביר את העובד לתפקיד___________________ במחלקתו
יש להעביר את העובד לתפקיד___________________ במחלקה אחרת __________
יש לקדם את העובד בדרגה_________  בתפקיד_____________

 

קישורים רלבנטים באתר:

יכול לעניין..

גידול דור העתיד של מנהלים: שמירת מורשת הארגון על ידי בניית עתודה ניהולית

מאת מאיר שירת – יועץ ארגוני ב"מכון מנהיגות – ייעוץ לארגונים לומדים" פורסם לראשונה פברואר ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *