ראשי » ניהול ה-business » ניהול השיווק » עזוב אותך מפוזות – דבר 'תכלס'

עזוב אותך מפוזות – דבר 'תכלס'

מאת: רוני קלטר, איש מהשורה

פורסם לראשונה ביוני 2002

 

חוף הים הוא מקום טוב ללמוד בו על החיים בכלל ועל ניהול השיווק בפרט, זאת גיליתי בקיץ האחרון.

השעה הייתה שעת בין ערביים, התקשיתי לקרוא את העיתון שאחזתי בידיי אז החלטתי לצעוד מעט.

באותה השעה ניקרה בראשי בעיה אמיתית , במסגרת תפקידי, היה עלי להחליט על נוסח מודעה בעיתון שמטרתה לגרום ללקוחות פוטנציאליים לעבור לעבוד איתנו במקום עם המתחרים.

יום המחרת, היה בהחלט היום האחרון למסירת המודעה וזאת לאחר שבמשך החודש האחרון, נשתנתה המודעה שוב ושוב לנגד עיננו. ביצירת המודעה היו מעורבים: משרד פרסום קטן וכן: מנכ"ל החברה, מנהל השיווק, שני אנשי מכירות פוריים במיוחד ואנוכי.

בינתיים נהיה חשוך והמשכתי את הליכתי ללא מטרה מסוימת כשלפתע פגשתי בשני אנשים שמסרו בניהם שלוש אבוקות האחד מסר והשני תפס ולחילופין זה שקיבל את האבוקה מסר את זו שבידו וחוזר חלילה, אתם מכירים את התמונה הזו מכל מיני פסטיבלים.

מאז שאני זוכר את עצמי, הפליאו אותי מוסרי האבוקה הללו ואני ששתי ידיי שמאליות ולעולם לא הצלחתי בכל מעשי הלהטוטים הללו, החלטתי לשאול את השניים כיצד הם עושים זאת.

אחד משני ה'זורקים' פנה אלי ואמר לי: " אתה מבין? השיטה היא לחשוב על הצד השני ולא על עצמך,אני לא מעסיק את הראש שלי בשאלה: 'כיצד אני אתפוס טוב יותר את הלפיד' אלא דווקא בשאלה: 'מה עלי לעשות על מנת לעזור לצד השני לתפוס את הלפיד טוב יותר'.

בבת אחת ירד לו אסימון ענקי מקודקודי אל תוך ראשי, הלא זוהי מהות הבעיה אשר מלווה אותי, יחד עם זאת הפתרון , אין פשוט ממנו…"

במקום לשאול: 'כיצד עלינו לעצב ולתכנן את המודעה על מנת להרשים את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו'

עלינו לשאול: 'מה באמת מעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו'.

במקום לשאול: 'מה עלינו לעשות כיצד להשיג כמה שיותר תגובות מהמודעה'

עלינו לשאול: ' מה באמת מעניין ללקוח שלנו לדעת על היתרונות שלנו'

במקום לשאול: ' מה יאמרו עלינו המתחרים ביום א' על המודעה '

עלינו לשאול: ' כיצד נשנה באמת את תפיסת השוק את השירות אותו אנו נותנים'

במקום לשאול: 'איזה מבצע עלינו להציע ללקוחות הפוטנציאליים על מנת שיפנו אלינו'

עלינו לשאול: מה התועלת האמיתית שניתן ללקוחות שלנו'

במקום לשאול: 'כיצד תזכה המודעה שלנו בפרס העיצוב והקריאטיביות'

עלינו לשאול: 'כיצד עלינו לעצב את המודעה באופן שהמסר יועבר באופן בהיר ומדויק',

אם שמתם לב המילים: 'באמת', 'מדויק' הודגשו, כיוון שרק מי שבאמת ובתמים שם את הלקוחות שלו לפני עצמו ועשוי לזכות בלקוחות אילו.

אז בפעם הבאה שאתם מנסים 'להגיע' ללקוחות שלכם, אל תחפשו 'פוזה' או הישג קריאטיבי אדיר, מספיק שתחשבו דרך עיניי הלקוחות שלכם.

או במילים אחרות כמו שאומרת חברה טובה שלי: ,"עזוב אותך מפוזות – דבר 'תכלס' "

 

*טיפ של הרגע האחרון – בכל פעם שקשה לכם לדעת האם הפניה שלכם, 'גבוהה', 'נמוכה', 'רחוקה' או 'קרובה', שאלו מישהו שאינו עובד בחברה שלכם, שאינו מכיר את החברה שלכם מה מבינים מתוך המודעה…

 

 

קישורים רלבנטים באתר: 

 

 

יכול לעניין..

car2

פרגון למרצדס – ההמשך

  מאת: בני מרגליות *  חלק שני   קיבלתי המון תגובות לפוסט הקודם – פרגון למרצדס . ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *