ראשי » ניהול ה-business » ניהול השיווק » סקר בנושא דיוור ישיר

סקר בנושא דיוור ישיר

הרחבה לפורום שיווק, גיליון 587 , 6 באוגוסט 2001

 

בסקר שערך מכון המחקר שילוב עבור רשות הדואר טענו רוב הנשאלים, כי הם אוהבים לקבל בדיוור ישיר מידע שיווקי המותאם לצורכיהם,  דיוורים הכוללים מבצעים והקופונים הם האהובים ביותר

83% מהאוכלוסייה בישראל קיבלה בשנה האחרונה לפחות מכתב דיוור ישיר אחד. כך עולה מסקר שערך מכון שילוב עבור רשות הדואר.

ממוצע המכתבים המגיעים לאזרח הוא 3.6 מכתבים בשבוע. מתוך כל 10 מכתבים שמתקבלים, 7.2 בממוצע נפתחים, ו-2.8 נזרקים לפח בעודם סגורים. כ-50% מהנשאלים סיפרו שהם פותחים את כל המכתבים שמגיעים אליהם, וכ-10% לא פותחים אף מכתב.

הטבלה הבאה מפרטת את התנהגות הנשאלים כשהם מקבלים דיוור ישיר:

  • 53% קוראים את המכתב עד תום.
  • 33% פותחים, מרפרפים, ורק אם מעניין קוראים.
  • 46% שומרים את המכתב אם ההצעה מעניינת.
  • 41% ביקשו מידע נוסף בעקבות דיוור ישיר.

65% מהנשאלים ציינו שהם אוהבים לקבל בדיוור ישיר מידע שיווקי המותאם לצורכיהם.%59 אוהבים לקבל מידע על מבצעים.%23 היו מעונינים לקבל יותר מכתבים ו-32% היו מעדיפים לקבל פחות מכתבים. מכתבים ממוענים נמצאו כאהודים יותר ממכתבים לא ממוענים, המחולקים על פי אזור גיאוגרפי.

אוהדי הדיוור הישיר ציינו, כי הדיוור הישיר נותן להם מידע נוסף, וכי הם אוהבים את המבצעים והקופונים המגיעים דרך הדואר. מתנגדי הדיוור הישיר ציינו כי אינם מתעניינים בדואר, והוא מהווה מטרד, מלכלך וממלא את תיבת הדואר. תחומי הדיוור הישיר הפופולריים ביותר שצוינו הם אופנה, תרבות ואמנות, מוצרי חשמל, רשתות מזון ותיירות.

 

מאת: גלי וינרב

 

 

 

קישורים רלבנטים באתר: 

 

 

יכול לעניין..

car2

פרגון למרצדס – ההמשך

  מאת: בני מרגליות *  חלק שני   קיבלתי המון תגובות לפוסט הקודם – פרגון למרצדס . ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *