ראשי » ניהול ה-business » ניהול יחסי הציבור PR » יחסי ציבור ופרסום של חברות היי טק

יחסי ציבור ופרסום של חברות היי טק

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 273, 13 באוגוסט2001

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

הפחתת נוכחותן של חברות היי טק בכלי התקשורת והיעלמותן מהבמה התקשורתית, עלול לגרום לחברות לאבד את נכסי התדמית שבנו לעצמן. תדמית אשר נבנתה בלא מעט משאבים בשנתיים האחרונות, אומר רענן רוגל, מנכ"ל "דורן תקשורת".

עד סוף שנת 2000 חברות הציגו את עצמן ואת ייחודן באמצעות יחסי ציבור ובאמצעות מודעות דרושים, ששימשו לא רק לחיפוש עובדים, אלא גם לשיפור תדמית החברה. פעילויות יחסי הציבור היו אמצעי משלים למודעות הדרושים והגבירו חשיפתן של חברות. הן אפשרו לחברה להציג באמצעות התקשורת הכתובה והאלקטרונית את מצוינות החברה, את מוצריה ואנשיה, את ייחודה בשוק וכדומה. מטרה מרכזית בפעילות זו היתה גיוס עובדים טובים לחברה, ושימור עובדים.

בתחילת 2001 התרחשה ירידה דרסטית, ובבת אחת, בפרסום מודעות דרושים, ויחסי הציבור נותרו כלי עיקרי להצגת החברה ויכולותיה.

בחודשים האחרונים חלה ירידה במספר חברות ההיי טק שמסתייעות בשירותי יחסי ציבור, וחברות רבות מפסיקות או לא מחדשות התקשרויות עם משרדי יחסי ציבור, בדרך-כלל מסיבות תקציביות, ובשם החסכון.

חברות שלא משתמשות היום בכלי הזה, לפי רוגל, מאבדות מספר נכסים חשובים:

  • המסרים ה'משודרים' באמצעות יחסי הציבור לסביבתו החיצונית של הארגון, חוזרים פנימה.
  • האנשים בארגון אוהבים לקרוא ולשמוע על החברה שלהם ועל עצמם בעולם התקשורת.
  • פרסום תקשורתי מחזק גאווה ארגונית
  • העלמות של חברה מכלי התקשורת, לא משפיעה לטובה על מוראל עובדיה.
  • החברות שמפסיקות פעילות יחסי ציבור, חוסכות היום, אך מחר ישלמו יותר ביוקר.
  • ההשקעה בתדמית יורדת לטמיון.
  • חברות אלו ישכחו וייעלמו מתודעת הציבור.
  • כשירצו לחזור לתודעה, וירצו לגייס עובדים, יצטרכו להשקיע יותר, כי איבדו את פירות ההשקעה הקודמת.
  • חברות יכולות לכלכל צעדיהן יותר בתבונה, אם יווסתו וימתנו את פעילות יחסי הציבור שלהן, ולא יבטלוה לגמרי.

 

קישורים נוספים שנמצאו בידי מנהיגים ברשת:

 

יחסי ציבור -מדוע דווקא עכשיו?

מתוך:  /http://www.doran.co.il

 

שרותי תקשורת שיווקית מקיפים לתקציב שיווק מוגבל

מתוך:  /http://www.doran.co.il

 

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

יכול לעניין..

rtf8050580680_2087116039

המרוץ כבר התחיל – הסוס של מי ידהר מהר יותר?

 מאת: עידית רוזנברג * idit@media-pr.com               ג'ון פ. קנדי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *