ראשי » ניהול הדרכה » פיתוח עובדים » סדנאות ללקוחות פנים ארגוניים

סדנאות ללקוחות פנים ארגוניים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 239, 15 בדצמבר 2000

 

שיפור השירות הפנים ארגוני, על ידי סדנאות תורמות לשביעות רצון של העובד בארגון, טוען צבי פפר, יועץ ארגוני ויועץ הדרכה, עורך ומנחה סדנאות פנים ארגוניות.

 

לקוח פנימי מוגדר כעמית לעבודה, מנהל, כפיף, ואף ספק הארגון. המטרה היא לראות את העובדים בתוך הארגון כלקוחות, ומתוך ראייה כזו מערכת היחסים והשירות הפנים ארגוני יהיה טוב יותר.

 

חשוב לראות את העובד כלקוח פנימי של הארגון שבו הוא עובד. עובדים רבים בוחנים מה הם מקבלים מהארגון לעומת מה הם משקיעים בארגון, בדומה לקוחות חיצוניים. העובד שואל את עצמו אם כדאי לו להישאר בארגון, ותשובתו מתבססת לא רק על גובה השכר והתגמולים הכספיים שהוא מקבל, אלא, לא פחות מזה, גם מן ההתייחסות וההערכה כלפיו בארגון, יכולתו להגשים את עצמו בתפקידו, ועתידו המקצועי בארגון.

 

מערכת היחסים בין הלקוחות הפנימיים בסופו של דבר משליכה על טיב השירות והיחס הניתן ללקוח החיצוני. מכיוון שכאשר אין תיאום בין אנשים שעובדים באותו ארגון יכול להיווצר מצב בו הלקוח החיצוני מקבל מסרים ומידע סותר מאנשים שונים בארגון.

 

פפר עורך ומנחה בארגונים סדנה, שמטרתה המרכזית לתת למשתתפיה כלים שבעזרתם יתנו זה לזה שירות טוב יותר. הסדנה מודולרית – חצי יום, יום שלם, או יומיים, תלוי בדרישות הארגון.

 

הסדנה כוללת:

  • ניתוח האירועים אשר נעשה מתוך זווית ראיה פוזיטיבית, כדי ליצור אווירה יותר נוחה ומקדמת להשגת המטרה. כלומר, פחות להראות למשתתפים מה לא עשו נכון, ויותר להראות להם אילו התנהגויות הם יכולים לשפר. לכל עובד ישנם מרכיבי התנהגות חיוביים, הקיימים במידה בולטת יותר אצלו.
  • תרגול התמודדות ופתרון מצבי קונפליקט
  • הסימולציות מצולמות בטלוויזיה במעגל סגור, לשם צפייה והפקת לקחים.
  • תרגול מצבים שבהם חשובה התקשורת בין הלקוחות הפנימיים, במטרה לשפר את יכולת התקשורת הבין-אישית. על ידי שיפור יכולת ההקשבה, חשיבותן של התנהגויות פשוטות ביותר, כמו חיוך, ואת השפעתם על הלקוח, הפנימי או החיצוני.

המסר הכללי לכל משתתף: הדגשת תחושת ה'חברותא' בין הלקוחות הפנימיים, התלויים זה בזה בעבודתם.

 

מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת"  יוני 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

  

 

 

 

יכול לעניין..

גישת "עוגנים" לפיתוח עובדים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 190, 14 בדצמבר 1999   בפרדיגמה הישנה של יחסי עובד-מעביד המעביד ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *