ראשי » ניהול ומנהיגות » מיומנויות ניהול » נטוורקינג – איך לגרום לרשת לעבוד

נטוורקינג – איך לגרום לרשת לעבוד

rtf8600995719_47329274

נטוורקינג = הזדמנות לנדיבות 

מאת: איריס שטרסמן*

 

אלבר קאמי אמר : "נדיבות אמיתית כלפי העתיד מבוססת על נתינת הכל בהווה."

המוטו לפיו אני חיה ועובדת, אומר: היה נדיב לעולם – והעולם יהיה נדיב אליך בחזרה.

כאשר יצאתי לדרך עצמאית לפני מספר שנים, אחרי למעלה מ-20 שנות ניהול בכיר בחברות גדולות, המוטו הזה היה אבן הבסיס לעסק שהקמתי.

אבל עוד לפני כן סיגלתי לי כדרך חיים, הן בתפקידי כשכירה המנהלת מו"מ מול ספקים, והן כדרך ניהול עובדים והתנהלות מול מקבילים וקולגות, התייחסות לסובבים אותי קודם כל כבני אדם, ורק אחר כך לכובע התפקיד שלהם. אלו שהשתמשו בקוד ההפעלה שלי  – "את יכולה לעזור לי " – מצאו תמיד אוזן קשבת ונכונות להושטת יד, מתן סיוע, והצעה לחיבור בין גורמים שההיכרות ביניהם עשויה להביא ערך האחד לרעהו. מעבר לזה, פיתחתי נוהג להמליץ על בעלי מקצוע טובים שנתקלתי בהם, כי היה לי ברור שהמלצה כזו היא win win.

לא קישרתי בין אנשים לשם קבלת תועלת חומרית או אישית, ולמען האמת גם לא ראיתי בזה דבר חריג או ראוי לציון. מבחינתי, זו דרך התנהלות טבעית, שהרווח בה הוא הסיפוק שבידיעה כי יכולתי לעזור למישהו שאני מכירה, ובאמת- ללא מאמץ מאד גדול.

לא. אני לא פילנטרופית. גם לא יפת נפש. זה נעשה ממניעים אנוכיים למדי –  כאלה, שרק מי שחווה יכול להבין.

יש כל כך הרבה קבלה בנתינה – וכל כך קל לתת דברים שהם מבחינתך טבע שני ודרך חיים.

ואם לא די בזה – הרי שאני, מצדי, הרווחתי חברים לחיים  או בשם ה"עסקי" יותר – נטוורקינג.

אותו נטוורקינג הוכיח עצמו כמנוע רב עצמה, בזמנים בהם המראתי לדרך חדשה.

ואגב – זה גם היה המקום בו פעל במלוא העוצמה כוחם של הקשרים החלשים. הקשרים עם אלו ממכרי שאינם נמנים עם המעגל הראשון והקרוב, אלא דווקא אותם אנשים שעבדו מולי או איתי בעבר, שהיו ספקים שלי או לקוחות, שנתקלו בי במסגרת זו או אחרת. אותם אנשים שהקשרים החלשים, לכאורה, איתם- התגלו כקשרים החזקים באמת.

האנשים שהפנו אלי לקוחות, מבלי שביקשתי. שהמליצו עלי מבלי שפניתי, ואשר היו שם בעזרה ועצה מכל הלב, היו דווקא האנשים שהקשר שלי אליהם לא היה מדרגה ראשונה. לא חברי הנפש הקרובים ביותר – אלא מעגל המכרים שהכירו אותי מהקשרים עסקיים ובינאישיים. איתם הקשר שלי הוכיח עצמו כרב עוצמה, גם אם תדירות ואופי הקשר לא היו החזקים ביותר.

בעולם של פתרונות קסם ו-cook books להתעשרות מהירה, יש לא מעט קורסים והכשרות הבאים ללמד בעלי עסקים כיצד לטוות את רשת קורי הקשרים. כיצד ללכוד "לידים" וליצור מאגר קשרים, שיוכל להניב להם את העסקאות הבאות. כלל ידוע בסדנאות אלה מודד הצלחה בכמות כרטיסי הביקור שהשכלת לאסוף באירוע עסקי. הגעת לאירוע ולא חזרת עם כרטיסי ביקור, פספסת. אך זהו רק המכניזם של הנטוורקינג.

לעסקים, ואגב – לא פחות למנהלים – אכן מהווה רשת הקשרים הזו, כלי רב ערך ותועלת.

אך כדי שאכן הרשת תהפוך ל – נטוורקינג, קרי:  רשת שעובדת – חשוב להבין כי היא אינה אלבום כרטיסי ביקור, או רשימת contacts בספר הטלפונים שלך –  זו רשת בין בני אדם. רשת המחברת בין אנשים שנפגשו ויצרו קשר בינאישי האחד עם השני. קשר שהותיר חותם במידה כזו, שכאשר תפנה אליהם – יהיו מוכנים להיות שם בשבילך.  קשר שיפעיל את הרשתNet working !

בערבו של כנס בו השתתפתי, קיבלתי פניה במייל מאדם שפגשתי לראשונה במהלך הכנס.

אותו אדם, מנהל בכיר באחת החברות הגדולות במשק, ביקש להיפגש אתי, לא למטרת סגירת עסקה – כי אם על מנת שיוכל להבין טוב יותר מה אני עושה, ויוכל לחבר אלי לקוחות פוטנציאליים.

זו, בעיני, דוגמא נהדרת לנדיבות עליה מבוסס כל עקרון הנטוורקינג.

אותו מנהל הסביר לי בפגישתנו, כי לאחר ששב ארצה משליחות ממושכת בחו"ל מצא עצמו נטול מקום עבודה רק משום שבת הבוס חשקה בתפקיד שלו. מי שסייע לו למצוא מקום עבודה היה מכר רחוק שלו, ואז הגדיר לעצמו, כחלק מייעודו, לבנות נטוורקינג חזק ומאז הוא עובד בזה.

הוא מתנדב בעמותות והולך למקומות בהם יפגוש אנשים חדשים. אוסף מפגשים עם אנשים ויוצר שרשרת של נתינה וחיבורים בין אנשים שיוכלו להביא ערך זה לזה. לא לשם שכר. לא לשם תמורה.

חיבור כזה, המבוסס על נדיבות, מתן ערך לאחר ונתינה.

נטוורקינג המגיע ממקום של נתינה תחילה, מבלי לחשוב  "מה ייצא לי מזה".

חוקי היקום אומרים, שאם אתה נדיב לעולם  – היקום ימצא את הדרך המתאימה ביותר להיות נדיב אליך בחזרה. זה לא חייב להיות דרך האנשים שהיית נדיב אליהם, ולא חייב להיות באותם ממדים ואפיקים בהם הפגנת אתה רוחב לב או חמלה. זה יחזור אליך בדרך ובזמן שאתה תידרש לנדיבות. במקום בו היא תביא לך את מירב הערך ! זהו עקרון הרשת, ה-NET  של הקשרים שעובדים עבורך.  זו מערכת הערך והנתינה שעובדת עבורך – מערכת הנט- וורקינג. 

והיה מי שאמר : "זה לא מה שאתה עושה ולא מי שאתה. זה מי שאתה, כשאתה עושה מה שאתה עושה".

רק כשתפעל ממקום של נדיבות. תטווה את רשת הקשרים שלך ממקום של מתן ערך- ולא לשם קבלה בלבד,

רק אז, הרשת תעבוד גם עבורך !

בהצלחה !

 

* איריס שטרסמן, מאמנת עסקית ויועצת למנהלים ומותגים בתחומי האסטרטגיה, הניהול והשיווק.

מנכ"ל ובעלים של חברת M-power. בעלת עשרים שנות נסיון בתפקידים בכירים ועבודה עם מנהלים בחברות מצליחות דוגמת עלית, מי עדן, ברק 013 ואגיס – פריגו.

מרצה ומנחה סדנאות חווייתיות ותהליכים בתחומי האסטרטגיה, האימון, השיווק והניהול .

 

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" ינואר 2009. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

29670688_s

המנהל כחונך – העצמה בעידן שינוי ומשבר

   פיתוח תפישת המנהל כחונך ומפתח         מאת: נורית רוזוליו – בן-המוזג ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *