מעורבות ארגונים בפעילויות בקהילה

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 207, 11 אפריל 2000

 

ארגונים בישראל יותר ויותר רואים חשיבות אסטרטגית בקשרים עם הקהילה, המתבטאים בתחומים שונים כמו חינוך, איכות הסביבה, מיזמים תרבותיים בשיתוף הקהילה ועוד, אומר ד"ר אביגדור זוננשיין, ראש שטח מערכות ברפא"ל.

"נקווה שנגיע בארץ לרמת מעורבות הארגון בקהילה כמו זו הקיימת בארה"ב, אשר שם זה מהווה חלק משלד עבודתו של ארגון המכבד את עצמו, והקהילה היא כמו חלק ממנו. ארגונים בארה"ב, או מנהלים, אף נוהגים לציין ברזומה שלהם, הארגוני או האישי, את פעילותם הקהילתית".

ישנם בארץ ארגונים התורמים כסף לקהילה, מציין ד"ר זוננשיין, "וזה אמנם מסייע לקהילה, אך התרומה הכספית היא כמו התחמקות, ולא תרומה אמיתית, כמו המעורבות שבמעשים ובהקצאת זמן על-ידי אנשי הארגון".

ארגונים רואים בקשריהם עם הקהילה חלק מהאסטרטגיה שלהם, מכמה סיבות. למשל, זו תמורה לקהילה עבור זה שהיא מספקת לארגון כוח עבודה, לקוחות, ולעתים מוניטין. בנוסף, חיזוק הקהילה, פיתוחה וטיפוחה, מחזק את הארגון עצמו, את הסביבה שבה הוא חי.

באחרונה מתבטא הקשר עם הקהילה בתחום שמירת איכות הסביבה. טיפוח קשר זה ופעילות משותפת עם הקהילה על שמירת איכות הסביבה, עשוי, בין היתר, למנוע הגשת תלונות "חריפות מדי" או תביעות משפטיות נגד הארגון על ידי גורמים מקומיים, במקרים של פגיעה בסביבה.

בארגונים רבים ממונה על פיתוח הקשר עם הקהילה מנהל משאבי האנוש של הארגון (או ממלא תפקיד אחר ביחידת משאבי האנוש). "יתכן שהוא נתפס כממלא התפקיד המתאים ביותר בארגון למשימה זו בגלל עבודתו השוטפת עם אנשים, וכממונה בין היתר על תחום הרווחה בארגון".

ד"ר זוננשיין, לשעבר מנהל אגף איכות והסמכה במכון התקנים הישראלי, מוסיף עוד כי אחד האינדיקטורים לארגונים שמתנהלים באופן איכותי, הוא קיום קשר עם הקהילה. "כלומר, פעילות שיוזמת ההנהלה בכיוון של איכות ומצוינות לא רק בתחומי הארגון נטו, אלא פעילות שפורצת אל מחוץ לארגון עצמו, ועירוב המנהלים עצמם בתהליכים אלה".

 

 

מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" יולי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *