מאת: צוות פיתוח הדרכה, M.P-Yaad
הרחבה ל- Knowledge Technologies גיליון מס' 11 , אוקטובר 2001
הצבע הוא אחד האספקטים החשובים ביותר במצגת ההדרכה. על כן, כאשר אתה בוחר בצבעים, עליך לקחת בחשבון את מטרות ההדרכה ואת ה"אטמוספירה" שברצונך ליצור.
כל אחד משמונת הצבעים הבסיסיים הבאים משרה רושם אחר:
כחול – כצבע הרקע הפופולרי ביותר, כחול משמש 90% מהמצגות העסקיות. הצבע הכחול מביע רוגע, כוונה רצינית, סבלנות, יעילות וסמכותיות.
ירוק – צבע רקע מעולה מאוד למצגות הדורשות מעורבות עם הקהל, ועל כן נפוץ במערכות הדרכה ממוחשבות. הצבע הירוק מביע נינוחות ורעננות. כמו כן, הוא מתקשר להרמוניה של כסף וצמיחה.
סגול – צבע מרשים, הנחשב רוחני ומעודד חיוניות וכושר הישרדות. בד"כ משתמשים בגוונים כהים לרקע, ובגוונים בהירים יותר להבלטות. מילת אזהרה: שימוש רב בגוונים הבהירים מעביר תחושה של חוסר רצינות והומור.
אדום – צבע חם, דומיננטי ומושך תשומת לב. מצוין להדגשות ולחלקים במצגת הדורשים את מעורבות הלומדים. לא מומלץ לשימוש במצגות עם אוריינטציה עסקית-פיננסית.
כתום – צבע קונטרסטי מצוין לרקעים כהים, להדגשות ולהבלטות. הכתום משדר כוח ועוצמה אך יחד עם זאת הוא צבע המשדר שמחה ומעודד תקשורת.
צהוב – יש האומרים שהצבע הצהוב מגרה את החשיבה ומקדם החלטות. צבע קונטרסטי מצוין לשימוש בטקסטים או להבלטות ודגשים על רקע כהה. הצבע הצהוב משדר שמחה, אופטימיות וחמימות. מילה של אזהרה – שימוש רב בצבע זה עלול להטריד את הראיה.
לבן – הצבע הלבן, כמו השחור, הוא צבע ניטרלי, והוא בחירה טובה כרקע או כטקסט על רקע כחול או על רקעים כהים. הצבע הלבן משדר "דף חלק", רעננות, אווריריות ותקשורת.
שחור – גם השחור הוא צבע ניטרלי בדרכו המיוחדת, ומשדר "דף חלק". השחור טוב להדגשות, ומתקשר לתחכום, עצמאות או משהו סופי. אזורים של שחור יעילים בהדגשות, או לשימוש במרכז המסך.
קישורים רלבנטים:
מנהיגים ברשת |
www.leadersnet.co.il |
leaders@leadersnet.co.il |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" דצמבר 2001. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |