ראשי » ניהול ה-business » חדשות ניהול ה-Business » מדד אמון הצרכנים יולי 2009 – תמצית מנהלים באדיבות גלובס מחקרים

מדד אמון הצרכנים יולי 2009 – תמצית מנהלים באדיבות גלובס מחקרים

S_TH_rtf3225934684_49808423

תמצית מנהלים באדיבות 'גלובס מחקרים'

 

נישא על כנפי הבורסה: מדד אמון הצרכנים מתקרב במהירות לרמתו בקיץ 2007

 

מדד אמון הצרכנים בעריכת גלובס מחקרים בשיתוף קסלמן וקסלמן  PwCישראל עלה ביולי ב-8.4 נקודות ל-87.6 נקודות (1996 = 100) לאחר שעלה ביוני ב-9.5 נקודות. כך מתווספת לה עוד אינדיקציה לפיה משקי הבית בישראל כבר השתכנעו – המשק נתון בעיצומה של תפנית כלכלית חיובית.

כל רכיבי המדד עלו ביולי, ואולם השיפור המשמעותי ביותר נרשם ברכיב בו נשאלו המשיבים באשר לציפיותיהם ביחס למצב המשק בעוד שישה חודשים – רק בתחילת השנה העריכו 46.6% מהמשיבים שהמצב יורע, ואילו ביוני סברו כך "רק" 21.8%. יתר על כן, נתון המגמה (ממוצע נע תלת חודשי) של המאזן נטו (משיבים אופטימיים מינוס פסימיים) היה ביולי חיובי בפעם הראשונה מאז מאי 2006.

מגמת העלייה בביטחון הצרכנים במרוצת החודשים האחרונים אינה ייחודית לישראל. באירופה חזר מדד אמון הצרכנים, בעריכת EuroStat, לרמתו קודם להחמרת המשבר בשלהי 2008. בארה"ב זינק מדד ה-Conference Board באביב, אך נסוג קלות לאחור בחודשיים האחרונים, בעיקר בגלל ההרעה בשוק העבודה.

מדוע עולה מדד אמון הצרכנים? נראה, כי לפחות בישראל הציבור מושפע פחות מפרמטרים כמו אינפלציה, אבטלה ושער חליפין, והרבה יותר מהעליות החדות במחירי ני"ע והתיקון בערכי החיסכון לטווח ארוך אשר מפיחים רוח חיים בתחושת העושר של הציבור.

צריכה פרטית

מטרת מדד אמון הצרכנים היא אמידת תוואי הצריכה הפרטית ברבעונים הבאים. ובהקשר זה נציין, כי בהתחשב בנתוני המגמה של ציפיות הציבור ביחס למצבו הכלכלי האישי בעוד חצי שנה וכוונות ביצוע קניות לא שוטפות נראה, כי הצריכה הפרטית תרשום עלייה מתונה במהלך המחצית השנייה של 2009, לאחר ארבעה רבעונים של התכווצות.

על מה מתכננים הישראלים להוציא את כספם? ממצאי סקר המדד, המבוצע על ידי מכון סמית, מגלים, כי כ-9.2% מכלל המשיבים מתכננים לרכוש דירה – חדשה או מ"יד שנייה" – במרוצת ששת החודשים הקרובים, כ-14.8% מתכננים לעשות כן לגבי מכונית ואילו 28.8% מהמשיבים מתכננים לרכוש מוצרים בני-קיימא – מקררים, טלוויזיות וכיוב' – בתוך חצי שנה.

מחקר שנערך במחלקת המחקר של בנק ישראל העלה, כי מדד אמון הצרכנים של גלובס מחקרים יכול לחזות רבעון אחד עד שני רבעונים את ההתפתחויות בצריכה הפרטית, תוך הוספת מידע על הצפוי בעתיד הקרוב, מעבר למה שניתן ללמוד ממשתנים אחרים במשק.

קישורים רלבנטים באתר:

יכול לעניין..

ethosia-logo

אתוסיה: מחקר שוק במקצועות התוכנה, אוגוסט 2013: המהנדסים בראש סולם השכר, הרבה לפני כולם

ידיעה לעיתונות מנתונים עדכניים שאספה חטיבת המחקר של אתוסיה, מרוויחים המהנדסים בממוצע עד 40% יותר ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *