טרנספורמציה ארגונית

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 248, 26 בפברואר 2001

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

איך משנים ובונים ארגון כך שיהיה ארגון מוביל בשוק כה תחרותי? טל רונן, מנכ"ל חברת COACHING – אימון לעיצוב ארגונים מובילים,  מבחין בין שלושה סוגים של ארגונים מבחינת התייחסותם לשינויים:

  • ארגונים המגיבים לשוק.
  • ארגונים המתאימים עצמם בדיעבד לנעשה בשוק.
  • ארגונים מובילים – ארגונים שיוצרים את השינויים בשוק.

השינוי הארגוני האפקטיבי היום ליצירת ארגון מוביל, אומר רונן, אינו שינוי אבולוציוני או רבולוציוני, אלא שינוי טרנספורמטיבי. כלומר, תהליך שבו מתהוות בארגון פרדיגמות חדשות, תבניות חשיבה חדשות, ועיצוב מחדש של התרבות והשפה הארגונית.

טרנספורמציה ארגונית מאפשרת לארגון לא רק לשדרג מוצר או שירות, אלא ליצור מוצר או שירות שנותנים ללקוח הקשרים חדשים מן המוצר, ממדים חדשים, שדה חדש של שימושים ואפשרויות כמו למשל:

הטלפון הסלולרי הנייד לא רק שדרג את הטלפון הנייח, אלא יצר אופציות שימוש חדשות ונתן מענה לצרכים נוספים חדשים.

הדואר האלקטרוני שאין בו רק העברת מכתב (קובץ) במהירות רבה יותר, אלא הוא נותן מרחב חדש של יכולות, מיומנויות והתמחויות.

טרנספורמציה ארגונית נכונה מורכבת מכמה שלבים:

  1. מחויבות ארגונית חד-משמעית להיות ארגון מוביל ומעצב בשוק. זה כולל אימון ופיתוח מנהל מוביל, בדרך כלל המנכ"ל, שעליו לעצב לארגון חזון, "עתיד חדש", ותחום מוגדר, אחד בדרך כלל, ברור ומובהר לכל, שבו הארגון רוצה להוביל. ההגדרה מתייחסת למוצר או שירות, קהל היעד, והערך המוסף החדש שיש במוצר – תרומתו והשפעתו על טעמים וצרכים, והשפעתו על השוק שבו פועל הארגון.
  2. בניית תכנית אסטרטגית לטרנספורמציה, מובחנת מהתכנית העסקית הרגילה של הארגון.
  3. הטמעת התרבות החדשה והפרויקטים הנגזרים מהאסטרטגיה החדשה. לכל שלב יש תכנית אימון ופיתוח אנשים, נפרדת ומובחנת. "עיקר ההשקעה היא השקעה בהון האנושי של הארגון, כי זה המשאב החשוב ביותר שלו.

 

קישורים רלבנטים באתר: 

 

 

 

יכול לעניין..

שרות איכותי במגזר הציבורי – הצהרת כוונות ורטוריקה או מציאות קיימת?

  מינהל ציבורי יעיל יותר והקשר לשיתופי פעולה עם גורמים פרטיים ואלכ"רים בשני העשורים האחרונים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *