ראשי » ניהול ידע ולמידה ארגונית » פרקטיקה של ניהול ידע » חזון של מנהלי הידע (3) למה מנהלי הידע ממשיכים בתפקידם? חזון מנהלי הידע בעולם

חזון של מנהלי הידע (3) למה מנהלי הידע ממשיכים בתפקידם? חזון מנהלי הידע בעולם

מאת שמעון ברק

מתוך: 2KNOW – ירחון ניהול הידע, גיליון מס' 25 אוקטובר 2001

 

לכבוד גיליון הכסף, פנינו למספר מנהלי ידע בישראל, וביקשנו לשמוע מחזונם: מה הם חושבים על ניהול ידע, לאן יובילו הדברים. אנו מביאים אוסף דעות מפי מנהלי ידע ישראליים, דברים שנכתבו לכבוד העיתון. והפעם: שמעון ברק, מנהל הידע, אמדוקס

בספרם "WORKING KNOWLEDGE",  DAVENPORT& PRUSSAK  מחלקים את האנשים המוכנים להחליף ידע ל- 3 קבוצות:

  • הקבוצה הראשון – האנשים שמבינים שכדאי להם כי הם יקבלו ידע בחזרה מאחרים.
  • הקבוצה השניה – האנשים שמבינים שייצא להם משהו מזה, יכירו ויוקירו אותם, ואזי יוכלו להתקדם.
  • והקבוצה השלישית – קבוצה של אנשים מוזרים שמשתפת פעולה בגלל ALTRUISM או בתרגום חופשי "אהבת הזולת". כן, תתפלאו, אנשים כאלו קיימים!

רוב מנהלי ידע נמצאים עמוק בקבוצה השלישית. רק אנשים מסוג זה, יכולים להלחם במלחמה קשה זו: לעזור למנהלים ולעובדים לעזור לעצמם. העבודה היא קשה: לרוב האנשים ברור שצרכים לעשות משהו בכיוון אבל כשהם מתבקשים לבצע את הצד הראשון אז אין "ז.א.ת" – זמן, אנשים, תקציב.

זהו השלב בו יש להוכיח שניהול הידע חוסך כסף, מקדם את החברה ושבלי ניהול ידע מתאים, התחרות מול החברות אחרות שכן מנהלות ידע היטב, קשה יותר, אם לא אבוד מראש:

“ Gartner Group :By 2005 ,your enterprise will be a collaborative… or it won't exist at all.”

 

אז למה בכל זאת אנחנו ממשיכים לבצע את עבודה של ניהול ידע? זאת עבודה מרתקת, עם עליות וירידות אבל תמיד מעניינת.

הקשר עם האנשים שמבינים את החשיבות ומעודדים, ההצלחות הקטנות (ולפעמים גם גדולות),  כל זה דוחף אותנו קדימה וגורם לכך שאנחנו רואים במשימה של ניהול הידע, אחד הנושאים המרתקים ביותר ונמשיך להתעסק בו באותה התלהבות. ושוב מ-  PRUSSAK LAURENCE:

Push ,Push ,Push !Don't give up !Show your enthusiasm!

אנחנו רואים שינוי חיובי ביותר בהתייחסות של החברות בנושא ניהול ידע ולכן יש עתיד טוב לנושא ולמתעסקים בו.

 מצפה לנו שנה מעניינת, אז… שנה טובה!

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

יכול לעניין..

S_8648099601

המרכיבים של אינטראקציות ידע משמעותיות

מאת: לימור שיפוני, אמנות בין אישית™ – אסטרטגיות תוכן ועיצוב אינטראקציות ידע שלושה בוחנים חמורי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *