הצלחה במיתון

איך (לא) לצאת מהמיתון

סיפור עם מוסר השכל בסופו,

למי שלא רוצה להוציא את עסקיו מהמיתון

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק

גיליון 533 מתאריך 15 בינואר 2001

 מאת: דן בר דב, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום שפירא בנצור בר דב

 

מספרים על בעל חנות קטנה בעיירה בארה"ב שהלך לו קלף, ועסקיו הלכו מצוין. הוא הרחיב את חנותו, שכר עוד אנשים ועסקיו הלכו והשתפרו. אז הוא הרחיב עוד את עסקיו, פתח עוד סניפים, שכר עוד אנשים, הגדיל את תקציב הפרסום ועסקיו המשיכו והשתפרו. ואז הוא פתח עוד סניפים, שכר עוד אנשים, הגדיל את תקציב הפרסום ועסקיו המשיכו והשתפרו.

יום אחד חזר בנו של בעל החנות מהאוניברסיטה לאחר שסיים MBA בהצטיינות, הגיע למשרד של אביו והחל לצעוק: "אבא, השתגעת? מה אתה עושה? עכשיו מרחיבים את העסקים? מה, לא שמעת שיש מיתון? חייבים להתחיל לקצץ בהוצאות ומהר, לפני שיהיה מאוחר מדי!"

שמע האב בקולו של בנו והחל לקצץ. פיטר עובדים, ביטל את משלוחי החינם ללקוחות, והוריד את מספר עמודי הפרסום משישה עמודים בשבוע לעמוד אחד בלבד.

לאחר מספר שבועות העסקים נחלשו, ואז פיטר עוד עובדים, סגר עוד סניף, קיצץ עוד בתקציב הפרסום ושלח את היחצ"ן שלו לביתו. הכתבות הפסיקו להופיע, והלקוחות הפסיקו להגיע.

שקע האב בכיסאו מדוכא, ונאנח: "אכן, בני צדק. איך באמת יכולתי להרחיב את עסקיי וכלל לא לשים לב למיתון הזה".

מוסר ההשכל: שום דבר לא מצליח כמו ההצלחה. אנשים אוהבים לעשות עסקים עם אנשים שנראים ומתנהגים כמצליחנים. זה גורם להם לחוש ביטחון, ולחשוב שההצלחה מדבקת.

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" נובמבר 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

אימון אישי לטרנספורמציה – ממנהל למנהיג

מאת: קובי בלסון, מאמן אישי ועסקי b-coach   מנהיגות היא יכולתו של אדם להוביל אנשים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *