ראשי » ניהול ה-business » רשתות חברתיות » הודעה לעיתונות (13.04.10): מחקר המדיה החברתית של Burson-Marsteller: כ-82% מהחברות הגדולות משתמשות בטוויטר לשמירה על קשר עם בעלי המניות, 59% משתמשות בפייסבוק

הודעה לעיתונות (13.04.10): מחקר המדיה החברתית של Burson-Marsteller: כ-82% מהחברות הגדולות משתמשות בטוויטר לשמירה על קשר עם בעלי המניות, 59% משתמשות בפייסבוק

rtf2948117911_28060288

 

הודעה לעיתונות 13.04.10

 

79% מחברות הפורצ'ן 100 משתמשות קבוע בפלטפורמת מדיה חברתית אחת לפחות מתוך טוויטר, פייסבוק, יו-טיוב ובלוגים, על מנת לשמור על קשר אינטראקטיבי עם בעלי מניות. כך עולה מתוצאות מחקר המדיה החברתית שפרסמה בימים אלה ענקית התקשורת ויחסי-הציבור העולמית, Burson-Marsteller, המיוצגת בישראל על ידי חברת MS תקשורת עסקית.

המחקר מעלה כי 82% מהחברות הגדולות, ביניהן וול מארט (ניו יורק: WMT), ג'נרל אלקטריק (ניו יורק: GE), ורייזון (ניו יורק: VZ) ו-HP (ניו יורק: HPQ), משתמשות באופן שבועי קבוע בטוויטר, וכי 59% מפרסמות תוכן שבועי חדש בדף המעריצים בפייסבוק. בנוסף, 38% מהחברות מגיבות לפוסטים שמעלים משתמשים אחרים בטוויטר, ו-32% עושים re-tweet (פוסט-חוזר) על פוסטים שהעלו אחרים. בסיכום חודשי, 68% מהחברות מעלות קליפי וידאו ביו-טיוב ו-36% מפרסמות פוסט בבלוג של הארגון.

בעלי המניות אכן מקשיבים ומגיבים לתוכן שמפרסמות החברות: על פי המחקר, לחשבונות

הטוויטר הארגוניים יש כ-1,489 משתמשים עוקבים בטוויטר, וממוצע של 40,884 מעריצים בפייסבוק.

 

ממצאים עיקריים:

  • 65% מחברות הפורצ'ן 100 הן בעלות חשבונות פעילים בטוויטר, ל-54% יש דף מעריצים בפייסבוק, 50% הן בעלות ערוץ ביו-טיוב ו-33% מתחזקות בלוג ארגוני. רק 20% מהחברות המובילות בעולם משתמשות בכל האמצעים הללו ליצירה ושמירה על קשר עם בעלי המניות.
  • חברות שבסיסן בארה"ב ואירופה ישתמשו יותר בטוויטר (72% ארה"ב ו-71% אירופה) או פייסבוק (69% ארה"ב ו-52% אירופה), בעוד חברות שבסיסן באסיה / פסיפיק ישתמשו יותר בבלוגים ארגוניים (50%).
  • בממוצע, חברות הפורצ'ן 100 מחזיקות ב-4.2 חשבונות בטוויטר, 2.1 דפי מעריצים בפייסבוק, 1.6 ערוצים ביו-טיוב ו-4.2 בלוגים ארגוניים.
  • חברות בעלות חשבונות פעילים מפרסמות 27 פוסטים שבועיים בממוצע בטוויטר, 36 בממוצע בפייסבוק, מעלות 10 קליפי וידאו חדשים ביו-טיוב ומפרסמות 7 פוסטים בבלוג הארגוני.
  • ערוצי יו-טיוב ארגוניים הם בעלי ממוצע של 452 מנויים ויותר מ-38 אלף צופים לכל ערוץ. 

 

אודות המחקר

הנתונים נאספו על ידי צוות המחקר הגלובלי של  Burson-Marsteller בין נובמבר 2009 לינואר 2010, מחברות הפורצ'ן 100 של 2009. גודל המדגם: ארה"ב 29 חברות, אירופה 48 חברות, אסיה/ פסיפיק 20 חברות, אמריקה הלטינית 3 חברות. חשבונות פעילים הם חשבונות בהם התפרסם לפחות פוסט אחד ב-3 חודשים.

לעיון בסקר המלא

 

 

אודות Burson-Marsteller

Burson-Marsteller היא חברה בינלאומית מובילה בתחום יחסי הציבור והתקשורת, בעלת  72 סניפים ו-60 שותפים ב-85 מדינות. בישראל מיוצגת Burson-Marsteller על ידי חברת  MS תקשורת עסקית. Burson-Marsteller נוסדה ב – 1953.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

יכול לעניין..

S_TH_rtf5841779410_214114047

הודעה לעיתונות (17.02.11): גרטנר – הסיכון והסיכוי של הרשתות החברתיות

  הודעה לעיתונות 17.02.11   7 שאלות מנחות לארגונים המעוניינים לגייס לטובתם את כוחה של ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *