ראשי » ניהול המשאב האנושי » גיוס מיון והערכת עובדים » גיוס עובדים באמצעות מודעות דרושים

גיוס עובדים באמצעות מודעות דרושים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 269, 17 ביולי 2001

כמחצית מהעובדים בהיי טק מגויסים היום באמצעות מודעות "דרושים". המודעה פחות משמשת, כפי שהייתה לפני המשבר, להגברת אטרקטיביות החברה וכאמצעי עקיף ומסייע לצינורות הגיוס האחרים, אומר שי יהלום, מנהל מחלקת היי טק במשרד הפרסום "הרבסט ושות".

    • חברות לא מבליטות את עובדת היותן סטרט אפ.
    • לסטרט אפ יש יותר בעיה בגיוס.
    • עובדים מעדיפים לחפש עבודה בחברה שנחשבת יציבה ובטוחה.שוק מתייצב, היצע העובדים גדל והביקוש לעובדים צומצם.
      1. עובדי ההיי טק לא נוטים להחליף מקומות עבודה כמו לפני המשבר, ומעדיפים
        • 35 – 40 אחוזים גויסו באמצעות חברות השמה,
        • 10 – 15 אחוזים, באמצעות מודעות "דרושים".לפני המשבר בהיי טק, מסביר יהלום, בארגון בריא – כלומר רמת שכר טובה, טכנולוגיה אטרקטיבית, והעדר בעיות מוראל– 50 אחוזים מהעובדים החדשים גויסו בשיטת "חבר מביא חבר",
        • לפני המשבר, בתקופת השגשוג, מודעת ה"דרושים" למעשה שימשה כמו דלק מאיץ בתהליך הגיוס. רק שיעור קטן גויס באמצעות המודעות, והן יותר שימשו כמסייעות לגיוס באמצעות השיטות האחרות – חבר מביא חבר וחברות השמה. עובד בחברה יכול היה להראות לחברו את המודעות הצבעוניות והמפתות, המעידות על חברה מעניינת ואטרקטיבית, ובצורה דומה הן שימשו את חברות ההשמה.

        שני תהליכים מתרחשים היום בשוק הגיוס, אומר יהלום.

      להישאר במקום המוכר והבטוח. 

      על רקע זה, קל היום לחברה להשיג עובדים באמצעות מודעת דרושים, והיא חזרה להיות אמצעי הגיוס העיקרי, והיא מספיקה לצורך גיוס מספר העובדים, הקטן יותר היום, שהארגון זקוק להם.

      לפני המשבר, חברות סטרט אפ הרוויחו מפרסום מודעת הדרושים ואילו חברות גדולות ו'ממוסדות' הפסידו במאבק מול הסטרט-אפים בגיוס עובדים. כל חברה ניסתה להציג פני סטרט אפ, כדי למשוך עובדים. חברות גדולות הבליטו במודעותיהן את החברות-הבנות שלהן, שאמנם היו חברות סטרט אפ, וחברה שלא הייתה לה חברת סטרט אפ, נחשבה כבדה ומיושנת.

      "היום הגלגל קצת התהפך", אומר יהלום: 

    מגמות אלו משתקפות במסרים המועברים במודעות.

    • חברות הסטרט אפ לא מבליטות את היותן כאלה.
    • המסרים במודעות היום הם מסרים שמבקשים לשדר יציבות ובטחון תעסוקתי.
    • יש פחות מסרים על התקדמות מהירה של החברה.
    • פחות מסרים על גידול מהיר ועל השקעות ענק.

 

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *