גיוס מנהלים בכירים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 216, 19 יוני 2000

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

חברות ההשמה בישראל עוסקות ב'תיווך' של בכירים ומנהלים, ולא בתהליך 'חיפוש' מקצועי הנפוץ במדינות המערב, אומר גיל אלון, מנכ"ל השלוחה הישראלית של "היידריק אנד סטרגלס", החברה החשובה בעולם לייעוץ בחיפוש מנהלים, שמרכזה בשיקגו, ולה 75 שלוחות בעולם. השלוחה בישראל נפתחה לפני כשנה וחצי.

החיפוש הוא תהליך רב-שלבי, שיטתי ומדויק, אך מרבית חברות ההשמה הישראליות מתמקדות בפעולת ה"הד הנטינג" עצמה – פנייה לאיש מסוים בניסיון להעבירו לחברה מסוימת. אך רק תהליך מובנה ומוגדר לפרטיו מראש, יכול לתת מענה לצורך של הלקוח, אומר אלון.

"היידריק" גובה תשלום גבוה מן המקובל בישראל – 33 אחוזים מהמשכורת השנתית של ממלא התפקיד, "פי ארבע-חמש ממה שנהוג לדרוש בישראל". השלוחה הישראלית עוסקת בחיפוש מנכ"לים וסמנכ"לים בלבד, לחברות היי טק, שיווק ופיננסים.

תהליך החיפוש מורכב מכמה שלבים, ונמשך מספר חודשים. בתחילה מגדירים בפירוט, יחד עם החברה הלקוחה, את דרישות וצרכי התפקיד הפנוי. "במרבית המקרים, בתחילת התהליך החברה הלקוחה עוד טרם הגדירה לעצמה את צרכיה לגבי התפקיד, לרבדיו השונים, כמו מיקומו בארגון, ממשקיו לעמדות ניהול אחרות ועוד", אומר אלון. כמו כן מוגדר מראש פרופיל המועמד האידיאלי, הכולל לא פחות ממאה פרמטרים על רקעו, אבני הדרך בחייו וכו'.

"תהליך החיפוש המקצועי מאפשר לטעון בוודאות כמעט מוחלטת, שלא הכרנו מראש את המועמד שבסופו של דבר קיבל את הג'וב. אנחנו לא דולים אותו ממקור או מאגר כלשהו".

היידריק דורשת בלעדיות בחיפוש, כלומר, החברה המחפשת מועמדים מנועה מלפנות לחברות השמה נוספות. זאת, לדברי אלון, לא מסיבות של תחרות, אלא כדי למנוע ממועמד פוטנציאלי לקבל דיווח ומידע על הגדרות אותו תפקיד מכמה "פיות" שונים, דיווח שעלול להיות גם סותר. "חשוב לי, כשאני מחפש מועמד, שהוא ישמע זמירות ממקהלה אחת, ולא זמירות שונות מכמה מקהלות".

בשלב הבא מוגדר מראש שדה החיפוש – תחום העיסוק של החברות, סוגן, גודלן וכו', שמות החברות הרלוונטיות, וכן השכבה הניהולית בה נמצא כיום המועמד הפוטנציאלי. "אנחנו מחפשים כמעט אך ורק מועמד שכיום איננו מנכ"ל או סמנכ"ל", מדגיש אלון.

מתחיל שלב זיהוי ממלאי התפקידים בחברות שנקבעו מראש כשדה החיפוש. "אנחנו לא יודעים איך קוראים לו ואיך הוא נראה, אך מבחינתנו הוא יעד". בבדיקה ראשונית עשויים להיכלל כ- 30 – 40 מועמדים. רק עכשיו מגיע שלב ההד הנטינג – הפנייה לאנשים הרלוונטיים.

מוזמנים ומגיעים לראיון בערך כ- 15 מועמדים, מתוכם דולים שניים-שלושה, שמוצגים בפני הלקוח, ויחד עימו בוחרים את מי שנראה הכי מתאים למה שנקבע בתחילת התהליך. נעשית בדיקה עם 4 – 6 ממליצים מתחנות שונות בעברו של המועמד. במו"מ על התנאים עם המועמד שנבחר, "היידריק" משמשת כגוף מקרב בין הצדדים.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *