בלגן כסיפור מצויינות

תקציר מתוך הסמינר של טום פיטרס – זמנים מטורפים מצריכים ארגונים מטורפים,

 הוצאת מטר, ספריית המרכז הישראלי לניהול, ת"א 1995

בספרו מתאר טום פיטרס את סיפור המקרה של חברת אוטיקון – חברה המובילה בעולם בתחום עזרי השמיעה. נכון לראשית שנות ה-90 הצטמק נתח השוק שלה במחצית והנשיא לרס קולינד החליט, כי יש לעשות מעשה. הוא הפך את החברה שלו למה שהוא קרא "ארגון ספגטי" – מבנה ללא מרכז. במסגרת זו הופלו קירות, פוטרו מזכירות ושונות הגדרות התפקידים וההתמחויות על מנת להקים גוף חדש, המכוון כולו למיזמים, שבו העובדים  ממציאים את משימותיהם ומתארגנים כדי לבצע משימות אלו.

לאחר כחודש מתחילת השינויים העמידה החברה את כל הריהוט המשרדי הישן שלה למכירה פומבית בין העובדים, כדי להעניק לשינויים משנה תוקף. הדבר נעשה כדי להמחיש, שהארגון אכן עבר שינוי דרמטי. במציאות החדשה, איכסנו האנשים את חפציהם בעגלות קלות והניעו אותם למקומות המתאימים במרחב הגדול והפתוח, לפי צורכי העבודה עם  עמיתים שונים.

כעבור זמן קצר החלה החברה לגרוף רווחי שיא וחזרה וכבשה את נתח השוק, שאבד לה.

למרות התחרות העזה, הצליחה החברה לפתח מוצרים במחצית הזמן הרגיל. בהתייחסו להצלחה קבע קולינד, כי החברה הצליחה לחסל את הארגון הפורמלי – עובדה שאיפשרה יתרון תחרותי עצום והתמקדות בביצועים ותוצאות.

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" ינואר 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

 

יכול לעניין..

rtf7064557731_1040016505

סיפור לקוח: רבוע כחול – אוטומציה של ניהול זמן ונוכחות כאמצעי להתייעלות ושיפור הרווחיות

  הארגון רבוע כחול, רשת שיווק מובילה בתחום הקמעונות הישראלית, בבעלות קבוצת אלון, פועלת באמצעות ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *