ארגון תלוי תוכן ולא תלוי פורמט

מתוך ירחון ניהול הידע 2know, גיליון מס' 31 מאי 2002

 

בנושא הארגון נגענו מספר פעמים בגיליונות השונים. ולא בארגון המייצג את החברה, את הקבוצה האורגנית עסקינן. אלא, בשיטה בה מאורגנים פריטי ידע.

שוב ושוב אנו נתקלים בבואנו להגדיר מאגרי, אתרי, קהילות ותפריטי ידע בבעיית ארגון: מנהל התוכן מבקש לקבץ את הפריטים (מהסוגים השונים שהוזכרו) על פי מבנם ולא על פי נושא התוכן שלהם.

דוגמאות (מהחיים):

  • קיים: תפריט יישומים המתחלק ליישומים תפעוליים ויישומי מחסני נתונים.
  • מוצע: חלוקה לפי רכש, מלאי, כוח אדם וכו'. את המשתמש פחות מעניין האם היישום מנוהל מהמחשב המרכזי או ממחשב ה- DW.

 

  • קיים: ארגון ידע מתועד באתר קהילה לפי מסמכים, פרסומים, מאמרים.
  • מוצע: ארגון הידע לפי תת תחום התוכן- מכונות ציוד תהליכי, מכונות מילוי וכו'. כל תחום יכיל גם פרסומים, גם מאמרים, גם מצגות וגם מסמכים רגילים.

 

שווה להשקיע בשינוי קונספטואלי זה. הוא מקל, במרב המקרים על המשתמש המחפש ידע. הלה, יודע ברוב המקרים מה הוא מחפש ולא איך ארוז/מתועד ידע זה. וזו הלא מטרת ארגון הידע: לאפשר למשתמש להגיע לידע גם כשאינו יודע על קיומו או מיקומו.

 

תחשבו על זה..

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

יכול לעניין..

סדר 'בבלאגן' – ניהול ארכיון ומידע

 סדר "בבלאגן" – ניהול ארכיון ומידע  מאת: משה גבירץ *         ארגון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *