מתוך: 2KNOW – ירחון ניהול הידע, גיליון מס' 21 יוני 2001
האינטראנט, המשמש כתשתית למידע ארגוני, אמור להגדיל באופן דרמטי את פרודוקטיביות העובדים בחברה. מציאות לצערינו אינה כזו. המציאות היא שלרוב האינטראנט שרוי בבלאגן גדול, עובדים מבזבזים זמן מופרז בנסיון למצוא פתרונות לבעיותיהם. רשימת הבעיות עוד ארוכה, אך נתמקד בחיובי. להלן מס' כללי עשה ואל תעשה מומלצים ע"מ לאפשר לאינטראנט להשיג את המטרה לה נועד – הגדלת הפרודוקטיביות של העובדים:
עשה:
- השקיעו באפיון תכנים. הבא אותו לרמה איכותית אשר תגביר את הפרודוקטיביות.
- קבעו סטנדרטים חזקים ורוחביים לעיצוב דפי האיטרנט ותתי האתרים. אחידות מבנית בקרב מחלקות שונות בחברה, הנה תנאי לבניה יעילה כמו גם לשימוש יעיל.
- ארגון האתר (או תת האתר) חשובים, לעיתים לא פחות מהתכנים. מינימום קליקים למטרה.
- תכננו עם הפנים ללקוח. יותר מדי אתרים בנויים מנקודת מבט של מה יש לבונים להציע, לאו דווקא, מה רוצה העובד לקבל.
- השקיעו במנוע חיפוש שיקל על הניווט ומציאת הידע הדרוש ביתר קלות.
- עבדו לעומק, לא לקוחב. עבדו מול קבוצות מוגדרות. לכל קבוצה שכזו מצאו את ה- Killing Application שלה.
אל תעשה:
- אל תאפשרו למחלקות להתפרע עם עיצובים שונים ומסורבלים.
- אל תכניסו פרסומות באינטראנט – מה שיוסיף להכנסה יואפל ע"י איבוד פרודוקטיביות.
קישורים רלבנטים באתר:
מנהיגים ברשת |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" נובמבר 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |