הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 247, 12 בפרואר 2001
אינטליגנציה הרגשית מדגישה את השפעתם החשובה של מסרים רגשיים. חברה צריכה לנצל את האינטליגנציה הרגשית לשיפור תדמיתה, על ידי טיפוח התנהגויות שייקחו בחשבון את חשיבותו ותפיסתו של המוח הרגשי מציע ערן בר טל, מנכ"ל "שלבים – המרכז הישראלי לתרבות ארגונית". המסרים הרגשיים מוטמעים בגזע המוח, שהוא המרכיב היותר פרימיטיבי מבחינת שלבי התפתחותו של מוח האדם.
חשיבות האינטליגנציה רגשית:
- תדמית החברה בעיני לקוחותיה, הקיימים והפוטנציאליים מתגבשת פי רגשות בנוסף לאספקטים שכלתניים ולוגיים.
- תדמית החברה נוצרת בתודעת אנשים, באופן תת-מודע ממסרים רגשיים שנקלטו בתודעה במפגש מקרי או היכרות כלשהי עם עובד החברה, שלא על רקע עסקי.
- החיוך של המוכר חיוני להצלחה בתחומי השיווק והמכירה.
- לחברה רצוי שעובדיה, הנוכחיים והעתידיים יהיו אנשים נחמדים, סימפטיים ולא גסי רוח.
- יש חשיבות לאופי והתנהגות העובד מחוץ למסגרת העבודה,בחיי היומיום, ביחסיהם עם בני אדם.
ניסוי שנערך באוניברסיטת הרווארד הראה, כיצד עולה רמת האופטימיות של אדם ביחס לחייו, לעתידו האישי, המשפחתי, הבריאותי, ואף לעתיד החברה והמדינה, מיד לאחר שמצא על הרצפה מטבע של חצי דולר (שהושלך על-ידי הנסיינים). כלומר, לאירוע הרגשי (מציאת מטבע) השפעה רבה מאד על תודעתו.
מחקר אחר הראה כי אנשים חשים סימפאטיה או אי-סימפאטיה כלפי חברה, גם חברה שעימה אין להם קשר, בגלל נושאים רגשיים, אסוציאטיביים, זיכרון נעים או לא נעים, או בגלל מפגש סתמי או מקרי עם עובד החברה שלא במסגרת העבודה. למשל, אחד המשתתפים במחקר סיפר כי הוא זוכר, שבהיותו ילד נפל מהאופניים, ועובד עם סרבל אדום של חברת "קוקה קולה" עזר לו לקום וטיפל בשריטותיו, ומאז הוא אוהב את קוקה קולה.
קישורים רלבנטים באתר:
מנהיגים ברשת |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |