מאפיינים להצלחה בשוק תחרותי

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 285 , 4 בדצמבר 2001

 

 

ארגון שממקם עצמו כמספר 1 בשוק הוא ארגון שכל האחרים רוצים ומנסים לנצח אותו. לכן, עדיף לארגון להיות 'מספר 2' בשוק, ולא מספר 1. אומר דני וינטר, מנכ"ל "ארד טכנולוגיות מדידה", חברת סטרט-אפ בקבוצת "ארד דליה". 

מיהו מספר 1?

מנקר עיניים, כולם מסתכלים עליו, משמש מטרה לכולם.

– צריך להיאבק בתדמית, נחשב שתלטן וכוחני.

– לפעמים נעשה פחות פופולרי גם בקרב לקוחותיו, ואף שנוא. 

מיהו מספר 2 ?

– מפתח כושר תחרות ומתקדם, לאחר שהשוק המתפרע והכאוטי התיש את מספר 1.

– ניזהר שלא להיות מספר 1. ונמנע מלהגזים במיצובו כמספר 1.

– משאיר מרווח מסוים למתחרה, משתדל להיות מעט נחבא אל הכלים, בבחינת 'חיה ותן לחיות'.

– דואג להציב לנגד עיני העובדים "אויב" עסקי. כלומר, חברה בארץ או בעולם, קרובה מבחינה טכנולוגית או מפתחת מוצר מתחרה, שצריך להילחם בה על-ידי ביצועים טובים יותר.

– לומד להכיר את האויב על-ידי מעקב ועיון בתוצאותיו העסקיות. מפתח דיון סביב האויב בהיבט החיובי בלבד. מקדיש 4 – 5 אחוז מזמנו לעיסוק  ב'אויב'.

– שומר על הרמוניה ביחסים הבין-אישיים, הבונה ומפתחת עבודת צוות סינרגטית, כיוון שאיכות הביצועים של עובדים נגזרת מאיכות היחסים ביניהם.

דני וינטר טוען, למשל, כי "אצלנו אינני משתמש בביטוי 'העובדים שלי', ואם אפשר, אינני מציין שאני המנכ"ל, אלא 'אני עובד בחברת ארד טכנולוגיות'. זה לא עניין של צניעות, אלא זו הרגשה".

חברת ארד דליה מונה כ- 30 עובדים, מפתחת ומייצרת מדי מים, חשמל וגז, הניתנים לקריאה מרחוק, דרך האינטרנט. החברה רשמה שבעה פטנטים עולמיים.

 

קישורים רלבנטים באתר: 

 

יכול לעניין..

המאה ה- 21 כבר כאן, אתה מוכן?!

מאת: גלעד גלבוע, מנכ"ל חברת גלעד (ג.ת.) יעוץ והדרכה בע"מ   עד מתי נמשיך לדפדף? …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *