איכויות לנשים מנהלות

 הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 301, 10 באפריל 2002

ארגונים ממעטים לממש איכויות נשיות. הצבת נשים בתפקידי מפתח בארגון, אין בה כדי לאפשר לאיכויות הנשיות לבוא לידי ביטוי, כי הנשים משולבות במשחק הארגוני הגברי. ההחמצה היא לא רק לנשים, אלא לארגון כולו. אומרת רותי בר-שלו, מאמנת אסטרטגית."ככל שאני עובדת עם יותר אנשים שהגיעו ל'קצה הצוק' בתחומם, וצריכים ושואפים לא לדרוך במקום אלא לפרוץ ולהמציא את ה'דבר הבא', אני נוכחת לדעת כי נשים מביאות למשחק הזה איכויות ויכולות טבעיות, מאד חזקות וברורות, שגברים בדרך כלל לא מביאים".

בר-שלו מונה כמה איכויות נשיות ייחודיות.

  • נשים רואות את האחרים כשותפים פוטנציאליים, ושואפות ומחפשות כל הזמן איך לרשתם בחשיבה ובעשייה הארגונית.
  • כשהן לא יודעות לעשות דבר מה, הן לא עוצרות, אלא יוצרות שיתופי-פעולה, גם עם אנשים שהן לא מכירות. בכך הן מצליחות לעשות דברים מעבר לגבול היכולת האישית שלהן, שלמעשה לא עוצר אותן. יכולת זו תשפיע דרמטית על העלאת רף האתגרים שהן תיקחנה על עצמן, הן מראש והן במהלך ביצוע פרויקט.
  • נשים רואות את העתיד כתמונה כוללת, ולא מוגבלות לחשיבה ליניארית. הן יכולות לראות מציאות בעיני רוחן, שאין הוכחות כי היא יכולה להתקיים.
  • הן לא צריכות לראות 'מול העיניים' בכל רגע את מה שהן מנהלות, ולכן הן מסוגלות הרבה יותר מגברים לניהול רב מימדי. איכות זו מאפשרת להן לנהל בו-זמנית פרוייקטים מורכבים, שאין להם עדיין, בשל חדשנותם, אפילו אמות מידה מקובלות.
  • נשים מצליחות להביא לביטוי מאנשים, גברים ונשים, יכולות שהם עצמם לא ידעו שטמונות בהם. בכך הן יוצרות ערך מוסף ארגוני חסר תקדים מן ההון האנושי שבו .
  • נשים גם נוטות לחלוק את הידע שברשותן, ולהופכו לכוח מניע ומקדם אחרים.
  • חלוקת הידע הופכת את הסביבה להרבה יותר יצירתית וחכמה.

 

בר-שלו עורכת ומובילה בארגונים אימון לנשים וגברים ברמות ניהול בכירות, על-מנת לשנות את הפרדיגמה הארגונית ולהביא לביטוי ארגוני את האיכויות הנשיות הייחודיות. מן האימון אמורות לנבוע התוצאות הבאות:

  • מיומנות לזיהוי איכויות נשיות מיוחדות,
  • יכולת לבדוק היכן הן מתאימות ורלוונטיות לארגון,
  • ולדעת להביאן לידי ביטוי בארגון.

"זה כמו תדר חדש שצריך להתכייל אליו: לשנות פרמטרים ארגוניים מרכזיים, שעל-פיהם פועל הארגון ולאורם מייחס ערך לדברים כמו התאמה אישית לתפקיד, קידום ומדדי הצלחה לפרויקטים ולמשתנים קריטיים בארגון,לרבות פרמטרים שמשפיעים על בניית עתיד הארגון, החזון והאסטרטגיה בה הוא בוחר".

כמו כן, בעקבות האימון גברים בארגון אמורים ליזום את ההתנהגויות החדשות ולא להותיר זאת כעניינן של נשים, "כי אין זה עשיית צדק לנשים, אלא יצירת איכויות הנותנות לארגון יתרון פרקטי". באימון נוצרים גם מנגנונים ומבנים למימוש התפיסה החדשה , כך שלא תהיה תלויית אדם אלא מעוגנת בתרבות הארגונית.

"מובן שלגברים יש איכויות נדרשות לא פחות, איכויות שהן נדירות יותר אצל נשים. מטרתי ליצור סינרגיה, שיתופי פעולה שמביאים בצורה ברורה מאד את האיכויות המיוחדות של אלה ואלה, וכך ליצור פריצות דרך ארגוניות".

 

קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" אפריל 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

המנהל כחונך – העצמה בעידן שינוי ומשבר

   פיתוח תפישת המנהל כחונך ומפתח         מאת: נורית רוזוליו – בן-המוזג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *