ראשי » ניהול ה-business » ניהול השיווק » שימוש במאגר כתובות אי- מייל

שימוש במאגר כתובות אי- מייל

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 564 , 14 במאי 2001

 

מאגרי מידע הם אחד הנכסים הגדולים ביותר של המשווק הישיר. אך ישנן הזדמנויות בהן משתלם יותר להשמיד את מאגר הנתונים מאשר להשתמש בו, והכל כדי לשמור על פרטיות הלקוחות. עלון האי-מייל 'אחד על אחד, בנבכי השיווק הישיר', שמוציאה לאור חברת פפרס אנד רוג'רס המיוצגת בישראל על ידי חברת סקר, מספר על שני מקרים בהם בחרו חברות להשמיד מאגרי נתונים:

  1. כשאתר האינטרנט Garden.com פשט רגל ונמכר לחברת הגננות Atlee Burpee, הפיצה החברה ללקוחותיה עלון מידע אלקטרוני, בו ביקשה מהם לבחור האם להישאר ברשימת התפוצה של החברה, או למחוק את שמם מהרשימה. אטלי-בורפי בחרה בצעד זה, על אף שמבחינה חוקית הפך מאגר המידע להיות נכס שלה ברגע שרכשה את garden.com. כך, היא נהנתה מיחסי ציבור טובים.
  1. חברת toysmart.com, לעומת זאת, הודיעה לאחר שפשטה את הרגל כי תמכור את מאגר המידע שלה לנושיה. ארגונים אמריקאים להגנת הצרכן, ארגונים לשמירה על פרטיות מידע באינטרנט ותובעים מחוזיים מכל מדינות ארצות הברית מיהרו לתבוע את החברה. בעקבות כך התחייבה חברת דיסני, אחת מנושיה העיקריים של toysmart.com שחששה לשמה הטוב, לשלם ל-toysmart.com 50 אלף דולר ובלבד שתשמיד את המאגר.

מקורם של צעדים אלו הוא קרוב לוודאי בקוד אתי שהתבסס בקרב ספקי תוכן באינטרנט, המחייב את החברה להצהיר מהם השימושים שתעשה בכתובת של הגולש. בין היתר עליה לציין לאילו חברות תעבור הכתובת, כל כמה זמן תתקיים תקשורת עם הצרכן ואילו סוגי מידע יעברו אליו. במדינות מסוימות, הפרה של הסכם זה נחשבת לעבירה על החוק, ובכל מקרה – שימוש לרעה בכתובת דואר אלקטרוני הוא בבחינת יחסי ציבור איומים לחברה.

 

 

קישורים רלבנטים באתר: 

 

 

יכול לעניין..

car2

פרגון למרצדס – ההמשך

  מאת: בני מרגליות *  חלק שני   קיבלתי המון תגובות לפוסט הקודם – פרגון למרצדס . ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *