שביעות הרצון ממקום העבודה גבוהה יותר בקרב עובדים העוברים תהליכי הערכה

S_TH_rtf1501630485_224408294

 

סקר שערכה חברת המחקר גיאוקרטוגרפיה עבור סינריון מערכות, לשעבר לביא טיימטק, העלה: 

קיים קשר ישיר בין תהליכי הערכות עובדים המבוצעים בארגון לבין מידת שביעות רצון העובדים בארגון. כך עלה מסקר שביצע (פברואר, 11) מכון גיאוקרטוגרפיה עבור חברת סינריון, לשעבר לביא טיימטק, המתמחה במתן פתרונות מחשוב לניהול המשאב האנושי בארגון. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 500 משיבים מעל גיל 18. מטרת הסקר הייתה לבחון תפיסות ודעות של ציבור העובדים לגבי נושא הערכות עובדים בארגונים וכן את הקשר שבין הערכות עובדים לבין שביעות רצון ממקום העבודה.

 

מהסקר עלה  כי כמחצית מהעובדים עוברים תהליך הערכה באופן קבוע או לא קבוע.

הסקר הצביע על כך שבקרב עובדים אלה שביעות רצון ממקום העבודה גבוהה יותר: בקרב מי שעברו הערכת עובדים באופן לא קבוע וסדיר שביעות הרצון הייתה 84% ובקרב מי שעברו  הערכה באופן קבוע ומסודר היא הייתה אף גבוהה יותר – 90%, בעוד ששביעות הרצון של מי שלא עברו הערכות עובדים כלל עמדה על 61%.

אלי אבני, מנכ"ל סינריון מערכות (לביא טיימטק לשעבר), אמר: "הסקר מאשש את החשיבות של ביצוע הערכת עובדים בארגונים. הוא מצביע על כך שאחוז ניכר מהנשאלים סבורים כי הדבר יכול לגרום לשינוי חיובי והעלאת המוטיבציה שלהם ומראה קשר ישיר בין קיום הערכות עובדים למידת שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה."

שביעות הרצון גבוהה יותר במגזר הציבורי, שבו גם מתבצעות יותר הערכות עובדים מאשר במגזר הפרטי.

בנוסף הצביע הסקר על כך שבמגזר הציבורי נהוג יותר לערוך הערכות עובדים בהשוואה למגזר הפרטי (63% מהעובדים לעומת 40% בלבד במגזר הפרטי) וכי שביעות רצון העובדים גבוהה יותר במגזר זה – 83% שבעי רצון מעבודתם במגזר הציבורי בהשוואה ל- 70% במגזר הפרטי.

ככל שעולה רמת ההכנסה וההשכלה, עולה שיעור העובדים העוברים הערכה 

עוד נמצא כי עם העלייה ברמת ההשכלה וברמת ההכנסה עולה שיעור מי שמדווחים כי נערכות הערכות עובדים במקום עבודתם באופן קבוע (17% בקרב בעלי הכנסה נמוכה לעומת 50% מבעלי ההכנסה הגבוהה, 27% בקרב בעלי השכלה עד תיכונית בהשוואה ל-42% בקרב בעלי השכלה אקדמאית).

 

קשר בולט בין הערכת עובדים למוטיבציה ולתגמול

ממצאים בולטים נוספים שעלו מהסקר מתייחסים לאופן בו תופסים העובדים את תהליך ההערכה ואת הקשר שלו לשיפור המוטיבציה כמו גם לתגמול.

78% מהעובדים האמינו כי תהליכי ההערכה משפיעים על המוטיבציה שלהם.  כ- 48% סברו שלתהליך יש השפעה חיובית המגבירה את המוטיבציה, בעוד ש- 9% האמינו שהתהליך יכול לגרום לשינוי שלילי וירידה במוטיבציה.

בנוסף נמצא כי 73%  מציבור העובדים סברו במידה רבה עד רבה מאוד כי צריך להיות קשר בין תהליך הערכת העובדים ובין שינוי תנאי התגמול שלהם. מנגד, רק 6% ראו קשר קלוש בין הדברים. אחוז זה עולה ככל שתהליכי הערכת העובדים מתקיימים באופן קבוע יותר.

 

עוד הוסיף אלי אבני: "חשוב לחזק את הגישה החיובית שמוצאים העובדים בתהליך ההערכה. אך זהו רק רכיב אחד מתוך מכלול תהליכים משולבים לניהול המשאב האנושי בארגון ומיקסום יכולותיו. יש לטפל גם בהדרכות עובדים, ניוד וקידום, תמריצים ותגמול, שימור עובדים, ניהול וטיפוח העובדים האיכותיים (Talent Management) וכד'. תהליך הערכת העובד אם כך הינו תהליך משמעותי שהן העובד והן המעסיק צריכים לצאת נשכרים ממנו".  

 

סינריון מערכות, לביא טיימטק לשעבר, מתמחה במתן פתרונות מחשוב לניהול המשאב האנושי בארגון. סינריון משרתת יותר מ-5,500 ארגונים עם למעלה מ- 4,000,000 עובדים בישראל ובעולם ומספקת פתרונות לניהול מערך העובדים (WFM – WorkforceManagement) המתקדמים ביותר מסוגם.

 

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2011. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

יכול לעניין..

רק 30% מהמועסקים חשים שיש להם אופק מקצועי במקום עבודתם

  ההשקעה בשימור נשים במקום העבודה נמוכה מההשקעה בגברים: פחות תגמול כספי ואופק מקצועי   …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *