ראיון אישי עם משנה למנכ"ל ברק

מתוך פורום שיווק-עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 560 , 30 באפריל 2001

 

"תקשורת היא הענף בו אני רואה את עצמי גם בעתיד" אומר גיל שרון, משנה למנכ"ל ברק

 

אחת ההצלחות של שרון במהלך הקריירה שלו, הייתה הפיכת הטלפון הסלולרי לאביזר שנמצא ביד של כל אחד . בעבודה, הוא אוהב להיות יצירתי, ולהפוך לקוח מתלונן – לידיד

גיל שרון, היום משנה למנכ"ל חברת התקשורת הבינלאומית ברק, החל את דרכו המקצועית כיועץ בחברת שלדור. כשסיים תפקיד זה, עבר לתחום התקשורת ומאז לא נטש אותו. שרון כיהן כשנתיים כמנהל שיווק בחברת תדיראן תקשורת, אותה עזב כדי להשתתף בהקמת חברת סלקום. אחרי כ- 4 שנים כמנהל השיווק של סלקום עבר לברק, שם שימש תחילה כסמנכ"ל שיווק.

 

מה הייתה ההצלחה הגדולה ביותר בקריירה שלך?

"אני יכול לסמן בחיי כמה הצלחות גדולות, שהיו גם אירועים חריגים בעולם התקשורת. הראשונה היא ההחדרה של סלקום. הייתה זו החדרה פנומנלית שחוללה גם מהפך צרכני בישראל. הפכנו את הטלפון הסלולרי ממכשיר לעשירים ולאנשי עסקים, המותקן בעיקר ברכב, לאביזר שנמצא ביד של כל אחד. האסטרטגיה שבנינו אז, 'סלקום מדבר לכולם', והפרסומת בה נראית אמא שנתקעת עם המכונית ומזמינה פיצה, נראית אולי טבעית בשוק הסלולרי של היום. אבל אפשר להיזכר בסיסמה של פלאפון, 'המכשיר שהופך שעה אבודה לשעת עבודה', המעידה כי המיצוב של המכשיר היה אז שונה לגמרי.

 

"בחברת ברק, המהלך המשמעותי היה במסגרת תהליך השיוך. ברק הצליחה להעלות את נתח השוק שלה באופן היעיל ביותר. בזק בינלאומי השקיעה 100 מיליון דולר ואיבדה % 15 מהנתח שהיה לה. אנחנו הוספנו לעצמנו נתח של % 6 , בהשקעה של 20 מיליון שקל בלבד".

מהם מותג החלומות או חברת החלומות, אותם היית מעוניין לנהל אם לא היית ממלא את תפקידך הנוכחי?

"ענף התקשורת הוא המקום שבו אני רואה את עצמי בעתיד, ובתוכו כמעט כל חברה היא חברת חלומות. הענף כולו צומח ומתחדש: ממוצע הצמיחה הוא כ- % 20 לעומת צמיחה מסורתית של

% 7-8 בחברות המזון. אין כמו דינמיקה של צמיחה להמריץ את הדם, ואין ספק שגם המלחמות השיווקיות הסוערות תורמות לרמת האדרנלין".

באיזה מקצוע היית בוחר אם לא היית עובד בשיווק?

"בעבר עבדתי בייעוץ, והחיידק לא עזב אותי. יכול מאוד להיות שאחזור לזה בפנסיה. זו תהיה סגירת מעגל נכונה".

מה אתה הכי אוהב בעבודה שלך?

"אני מרוצה כאשר ניתנת לי ההזדמנות להיות יצירתי. לפעמים, בתחום התקשורת, אנחנו עוסקים במוצר פשוט יחסית, על גבול מצרך יסוד. הכיף שלי בעבודה הוא היכולת ליצור מהלך שיווקי מפתיע, שיאיר את המצרך באור חדש. "הנאה נוספת היא העבודה עם אנשים איכותיים. בתחום שלנו מבלים לפעמים 14 שעות ביום בעבודה. אם האנשים הם אנרגטיים, תוססים, מעניינים וחכמים, זה כיף. למזלי, היו סביבי אנשים איכותיים לאורך כל הקריירה".

וממה אתה לא נהנה בעבודה שלך?

"קשה לי להתמודד עם תלונות של לקוחות, בעיקר כאלה שמגיעות בעקבות תקלה טכנית. הייתי מעדיף שזה לעולם לא יקרה. אבל גם תלונות יכולות להפוך לחוויה מספקת: אם הלקוח מגיע אליי כועס, ואחרי 20 דקות של שיחה הוא יוצא מרוצה ואפילו מיודד איתי, יש לי תחושת הצלחה".

ספר לנו על הנסיעה העסקית המעניינת ביותר שלך.

"לפני כשנה נסעתי לארצות הברית כדי להיפגש עם חברות המעניקות שירותי ערך מוסף בתחום האינטרנט. באותה תקופה, ההתלהבות מהתחום הגיעה לשיאה. כל החברות הללו קפצו תוך שנה-שנתיים מהקמתן לשווי של עשרות מיליארדי דולרים. זו הייתה חוויה יוצאת דופן לראות את ההתנהגות של האנשים שהגשימו את החלום. הייתה להם תחושה של חזון, ותחושת טירוף סביב גיוסי הענק והשקעות העתק. היום, חלק מהחברות הללו כמעט נמחקו לגמרי. עוד לא פגשתי אף אחד מהאנשים הללו אחרי, אבל זו צריכה להיות חוויה להשוות את עוצמת הרגשות של אז לתחושה שאחרי הנפילה".

גלי וינרב

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" ינואר 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

 

יכול לעניין..

rtf7064557731_1040016505

סיפור לקוח: רבוע כחול – אוטומציה של ניהול זמן ונוכחות כאמצעי להתייעלות ושיפור הרווחיות

  הארגון רבוע כחול, רשת שיווק מובילה בתחום הקמעונות הישראלית, בבעלות קבוצת אלון, פועלת באמצעות ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *