ראשי » ניהול הדרכה » פיתוח מנהלים » פיתוח ההיבט הרגשי והאנושי בניהול

פיתוח ההיבט הרגשי והאנושי בניהול

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 204, 21 במרץ 2000

 

בתכניות וקורסים לפיתוח מנהלים, מושם היום דגש על פיתוח ההיבט הרגשי והאנושי בניהול, אומר ד"ר מייק דברת, מנהל בית הספר למנהלים של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול). קצב השינויים המהיר, התחרות, המתח והלחצים, שעות העבודה הממושכות בהיי טק וכו', מצריכים היום יותר מבעבר התייחסות ועירוב העולם הרגשי-אנושי בניהול, טיפוח הניהול ה"רך", והדרכת המנהלים בהיבטים אלה.

 

למשל, בקורס לאינטליגנציה רגשית, נדון התחום הרגשי משני היבטים: פיתוח מודעות המנהל לרגשותיו השונים, ולשליטה בהם, ופיתוח יכולתו לחוש ולהזדהות עם רגשותיהם של האחרים, כפיפים ועמיתים.

 

ב"תכנית לפיתוח מנהיגים בארגון", שבה נדונה בין היתר הובלת והנעת עובדים, מפותחת – בסיוע פסיכולוג קליני המתמחה בעבודה עם מנהלים – היכולת להכרת הזהות האישית. כמו כן, בשהייה ב"שטח", מתקיים תהליך להיכרות עצמית, ידיעת היתרונות והחסרונות האישיים, הכוחות והמשאבים האישיים.

 

מושם דגש בתכנית זו גם על פיתוח יכולת המנהל להביע חזון ארגוני, ולרתום את כפיפיו למימוש החזון. מסייע לזה פיתוח יכולת התקשורת הבין אישית, יכולת המנהל-המנהיג לגרום לאחרים גירוי אינטלקטואלי, שיאפשר לכפיפים למצות את עצמם בצורה טובה יותר.

"חזון יגרור אחריו עובדים אם יש בו עוצמה, שילכו עונה לצרכים של האנשים וממלא חוסרים, אך צריך בנוסף גם לדעת לשדר זאת לעובדים, כדי שילכו אחריך", מציין דברת.

 

בקורס לניהול צוותים מושם דגש על ההיבטים ה"רכים" בניהול אנשים, כמו פיתוח יכולת התקשורת הבין- אישית, הבנת הכפיפים, הובלתם תוך מגמה למלא את צורכיהם ושאיפותיהם.

 

מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת"  אוגוסט 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

  

 

 

 

יכול לעניין..

מנהלים רצפות ייצור – הגישה המערכתית בתהליכי הכשרת מנהלי דרג ביניים

לקבל את המיטב מבוגרי הכשרה לניהול – צרורעצות מעשיות  מאת: קובי רוזנברג*    ניהול ברצפת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *