ראשי » ניהול שינוי וצמיחה ארגונית » מבנה וטרנספורמציה ארגונית change management » על עתיד המנהלים והארגונים – טום פיטרס (כתבה רביעית בסידרה)

על עתיד המנהלים והארגונים – טום פיטרס (כתבה רביעית בסידרה)

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 525, 18 בדצמבר 2000

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

 

"אין לי ספק שתם עידן חברות הענק, עם המבנה הניהולי המסורבל ושכבות הביניים הרבות", אומר טום פיטרס, גורו הניהול האמריקאי. "העתיד מלא בקיצוצים ובפיטורים, כשהסובלים העיקריים יהיו מנהלים בכירים ומנהלים בדרגי ביניים. בארגון העתידי לא יהיה צורך במנהלים, אלא באנשים שיעבדו ויספקו שירותים ברמה זוטרה יותר. כיום, במרבית הארגונים המדרג ההיררכי הינו ארוך ומסורבל. בעתיד, רוב ההחלטות יתקבלו אצל הדרג הזוטר. זה יסייע לתהליכים להיות מהירים יותר ויעילים יותר. גם אם הזוטרים יעשו טעויות, הרי שהם יעשו זאת בהתלהבות ומתוך רצון להצליח".

מה יקרה עם הניסיון של המנהלים שיפוטרו? "אני לא חושב שפיטורים של מנהל מאוד ותיק, משמעותם אובדן ניסיון של 25 שנה. למעשה מדובר באובדן ניסיון של שנה, שהוא חזר עליה 25 פעמים…

"אני מאמין, שארגונים יהפכו לארגוני שירות מקצועיים, שחלקם יספק את כל ה'שירותים' שהיום ניתנים בתוך הארגון: משאבי אנוש, רכש, הנהח"ש. הכל יכול להיעשות באאוט-סורסינג, בפחות כסף וביותר מקצועיות, ויותר חברות יוותרו בעתיד על הפונקציות הפנימיות המסורבלות האלה".

אז מי יישאר לעבוד בארגונים כאלה? "אנשים יזמים, 'קולים', שיעשו דברים מעניינים ותהיה להם אש בעיניים. תרבות ניהולית של ארגון שכזה תתגמל כישלונות מצוינים ותעניש הצלחות בינוניות. את הפרויקטים שחברה כזו תעשה, המנהלים ימדדו לפי מדדים חדשים: האם אמרו על זה 'וואו!', האם החברה עשתה דברים יפים, האם הלקוחות מריעים על העבודה והאם החברה השפיעה על מישהו ו'עשתה את ההבדל".

 

מאת: ערן יסעור, לונדון – הכתבה מבוססת על ראיון מיוחד עם גורו הניהול האמריקאי, טום פיטרס ועל סמינר שנערך בסוף חודש נובמבר בלונדון על ידי The Economist Conferences.

מצגת פאואר פוינט של ההרצאות בסמינר ניתן למצוא באתר /http://www.tompeters.com

 

קישורים נוספים שנמצאו בידי מנהיגים ברשת:

 

מצגת פאור פוינט מהכנס The Economist Conferences, London, UK  ב- 29/11/00

מתוך: האתר הרשמי של טום פיטרס /http://www.tompeters.com/training

 

קישורים רלבנטים באתר: 

 

 

 

יכול לעניין..

rtf9143308341_2249822335

שרות איכותי במגזר הציבורי – הצהרת כוונות ורטוריקה או מציאות קיימת?

  מינהל ציבורי יעיל יותר והקשר לשיתופי פעולה עם גורמים פרטיים ואלכ"רים בשני העשורים האחרונים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *