ראשי » ניהול ומנהיגות » אתיקה וערכים » סיכום תוצאות סקר השחיתות 2009 בישראל

סיכום תוצאות סקר השחיתות 2009 בישראל

מאת: ארגון שבי'ל

(שקיפות בינ'ל) ישראל

 

בישראל הקיף הסקר, שערכה חברת גאלופ הבינלאומית 500 נשאלים בין התאריכים 22-23 בפברואר השנה.

שישה סקטורים קיבלו את הציון הממוצע 3.5 (בדרוג בין 1-5, כאשר 5 מציין "מושחת ביותר") לפי הפרוט הבא:

מפלגות פוליטיות 4.3; כנסת 4; השירות הציבורי 3.6; הסקטור הפרטי 3.3; המדיה 3.2; מערכת המשפט 2.9.

כאשר התבקשו הנשאלים לבחור מגזר אחד בלבד מתוך השישה כמושחת ביותר בחרו 40 אחוזים מהם במפלגות הפוליטיות ולאחריהן דורגו הכנסת, המגזר הציבורי והסקטורים השונים לפי החלוקה הבאה:

 

  

רק אחוז אחד מהנשאלים דיווח כי שילמו שוחד בשנה האחרונה לגופי מערכת הבריאות, לרשויות הרישוי ולמשטרה.

הנשאלים, אשר דיווחו כי שילמו שוחד, לא הגישו תלונה בנושא מפאת סרבול וחוסר יעילות בהגשת התלונה. 19% חשבו כי הגשת התלונה לא תעזור.

מהנתונים ניתן לראות גם כי 72% מהציבור יהיו מוכן לשלם יותר, בכדי לקנות מחברה הנקייה משחיתות.

עוד עולה מהברומטר כי ישראל היא המדינה, שבה הובע בסקר אי האמון הגדול ביותר מבין 69 המדינות שנבדקו לגבי מידת הצלחת הממשל במאבק בשחיתות. 86% מהנשאלים סבורים כי הממשל אינו יעיל במאבק זה.

 

  נתונים נוספים:

* 42% מהנשאלים חושבים כי המגזר הפרטי משלם שוחד באופן תדיר על מנת להשפיע על מדיניות הממשלה, חוקים ותקנות כפי שמתבטא בגרף הבא:

  

 * 54% מהנשאלים חושבים כי בעיית תשלום השוחד לרשויות המקרקעין לקבל החלטות במכירה, קניה, חכירה ורישום מקרקעין או הצהרת מס מקרקעין, או בויכוח על חזקה בקרקע, הינה בעיה חמורה עד חמורה מאוד.

כמו כן, קרוב ל-40% חושבים כי שחיתות פוליטית בענייני מקרקעין היא בעיה חמורה מאוד.

 עמותת שקיפות בינלאומית- ישראל (שבי"ל) – מקדמת נורמות של שקיפות ואתיקה כחלק מהמאבק לצמצום השחיתות בחברה הישראלית. שקיפות בינ"ל-ישראל היא הסניף הישראלי של הארגון הבינלאומי  Transparency International .

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" יוני 2009. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

יכול לעניין..

values

ניהול ערכים תשוקתיים – רגשיים, אתיים, כלכליים ומשחק הערכים לילדים ולמשפחה

מאת: שמעון דולן, סלבדור גרסיה ואבישי לנדאו     *  איך יוצרים ומשמרים את הלהט ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *