ראשי » ניהול ומנהיגות » מיומנויות ניהול » ניצול הזדמנויות אמיתי – המשאב האמיתי.

ניצול הזדמנויות אמיתי – המשאב האמיתי.

(או-כרטיס הביקור -חברו הטוב ביותר של איש העסקים המצליח)

 מאת: רוני קלטר, איש מהשורה

פורסם לראשונה במרץ 2002

 

תשמעו סיפור:

איש אחד שאני מכיר כבר לא מעט שנים, אהב לצאת למילואים.

הוא מפתיע אותי כל פעם מחדש כשהוא אומר לי: " מילואים-טובים לעסקים", בכל פעם שהוא פוגש אותי אנחנו מדברים על כך שהמילואים שלי משעממים ואילו עבורו? "המילואים טובים לעסקים". אנו מסיימים את השיחה באותו אופן בדיוק, הוא מצחקק ואני מרים גבה, "מילואים?" " טובים לעסקים" …

אז בפעם האחרונה לא התאפקתי ושאלתי אותו: " תגיד לי, מה קורה איתך בן-אדם, מה כל כך טוב במילואים הללו, ולמה הם טובים לעסקים? ".

והוא בלי להתבלבל הסתכל עלי בעיניים של "כאלו הוא מבין הכל" ואמר לי בשלוה מהולה בביטחון עצמי (אופייני לו כל כך): " אתה מבין , אני כמו שאתה כבר מכיר אותי, א'נלא זז בלי כרטיסי הביקור שלי, והמילואים הם הזדמנות מצוינת לקדם את העסק שלי, האנשים שאני פוגש שם, מגיעים משועממים, הם עושים איתי מילואים כבר הרבה זמן ומוכנים לשמוע את כל מה שיש לי לומר, כיוון ואנשי המילואים שביחידה שלי ממקומות רבים בארץ, אני מצליח להגיע להמון מקומות מבלי שאני צריך לכתת את רגלי, המפגשים הללו בימי המילואים מובילות אותי בדרך כלל לאחר המילואים לעסקאות אמיתיות, למעשה בכל מפגש מילואים אני מחלק לא מעט כרטיסי ביקור".

ואז נזכרתי, הוא הרי עוסק בניהול עסק למערכות מיזוג אוויר, והעסק שלו שחיי בעיקר על ימי הקיץ ופחות על ימי החורף, הוא עסק מוביל בתחומו, בשוק התחרותי במדינה הקטנה שלנו, אי אפשר לסמוך רק על מה שכולם יכולים לעשות באותו אופן: לגייס אנשי מכירות? את זה כולם יכולים לעשות, לפרסם מודעה בעיתון? אותו הדבר, אבל את הקשרים הראשונים הללו, שם במילואים, שום דבר אינו יכול להחליף…

ואז הוא סיפר לי כי "כרטיסי הביקור שלו הולכים איתו לכל מקום", וכשהגבתי בפליאה נוספת, הוא הוסיף ואמר: "תראה, אי אפשר לדעת את מי אני אפגוש ואיפה, למשל בסופר אני עומד דקות ארוכות בתור, ופותח בשיחה, לעיתים רבות אני מגלה כי האיש שממולי, זקוק בדיוק למה שלי יש למכור", "כשאני נוסע עם נהג המונית, אני משאיר לפחות 3 כרטיסי ביקור שמגיעים בסופו של דבר לאנשים שצריכים את שירותי"… "אפילו כאשר אני יוצא למסיבה, אני דואג ל 3,4 כרטיסי ביקור, כמובן שאני לא נותן לזה לקלקל לי את הבילוי ובמקרה ומשהו מתפתח, אני דואג לומר : 'עזוב אותך עכשיו מעסקים, תזכיר לי בתחילת השבוע שנפגשנו במסיבה' "…

 

אז מהו מוסר ההשכל?

היו מקצוענים, דאגו לחיות את העסק שלכם, כל יום מחדש. 

כל מקום הוא מקום מצוין לעשות בו עסקים (או לפחות להתחיל את התהליך). 

היו מוכנים – כרטיס ביקור פשוט יבטיח לכם כי הקשר הזה יהפוך להיות משהו אמיתי, חלקו את כרטיס ביקור שלכם בכל הזדמנות 3 כרטיסים ביום הם 1000 בשנה 

דברו בכל הזדמנות מתאימה על העיסוק שלכם, תופתעו לגלות…..

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" אוקטובר 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

29670688_s

המנהל כחונך – העצמה בעידן שינוי ומשבר

   פיתוח תפישת המנהל כחונך ומפתח         מאת: נורית רוזוליו – בן-המוזג ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *